بررسی بازی

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

Stellar Blade از جمله بازی هایی است که می تواند واقعاً مخاطبان خود را درگیر خود کند. با نقد و بررسی بازی Stellar Blade در سرگرم پلاس به این سرگرمی بپیوندید.

بررسی بازی Stellar Blade

هنگامی که درباره صنعت بازی‌های ویدیویی در شرق آسیا صحبت می‌شد، ژاپن همواره نامی بر سر زبان‌ها بود. اما اخیراً، سازندگان چینی و کره جنوبی نیز با قدرت وارد این صنعت شده‌اند و می‌خواهند خود را در بازی Stellar Blade پررنگ کنند. استودیو Round8 با بازی Lies of P نشان داد که چقدر با زیرسبک سولزلایک آشنا است و محصولی عالی را به بازار عرضه کرد. اکنون نوبت به یک استودیو دیگر از کره جنوبی رسیده است تا به خود نشان دهد.

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

استودیو شیفت آپ در سال ۲۰۱۹ بازی Stellar Blade را با نام Project Eve معرفی کرد و قرار بود در همان سال برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شود. اما، در سال ۲۰۲۱ در پی شوکیس سونی، به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی استیشن ۵ منتشر شد و یک سال بعد نام نهایی استلار بلید به آن داده شد. حالا بازی انحصاری استلار بلید به بازار عرضه شده است و سؤال اصلی این است که آیا توانایی جذب مخاطب را دارد؟ Stellar Blade بدون اشکال نیست، اما برخی از عناصر آن به قدری خوب و عالی طراحی شده اند که حتی نظر شما را نیز جلب خواهند کرد.

داستان Stellar Blade درباره نابودی زمین و مهاجرت انسان‌ها به یک کلنی جدید برای زندگی می‌باشد. گذشته‌ی چندین سال و اکنون گروه Airborne Squad هفتم به سیاره‌ی زمین اعزام شده‌اند تا به نیتیباهای مهاجم مقابله کنند و آن‌ها را از زمین دور نگه دارند. ایو، قهرمان داستان، عضو این گروه است و در ابتدا تمامی اعضای تیم خود را از دست می‌دهد. اما توسط یک شخص به نام ادم نجات پیدا می‌کند. علت اصلی مهاجرت انسان‌ها از زمین، ظهور نیتیباها است، هیولاهایی بی رحم که به طور مداوم زمین را تهدید می‌کنند. ایو تصمیم می‌گیرد که علت این اتفاقات را بفهمد و در سفر خود، با حقایق مختلفی روبرو می‌شود.

روایت داستان بازی

داستان کلی بازی Stellar Blade از یک قالب کلیشه‌ای شروع می‌شود و در ابتدای بازی روایت داستان قابل قبولی دارد. اما از اواسط بازی به بعد، اتفاقات به گونه‌ای روایت می‌شوند که برای بازیکن قابل پیش‌بینی است. با این حال، داستان بازی به خوبی به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد و اگرچه ممکن است جذابیت بیشتری نسبت به برخی داستان‌های دیگر اندروید و انسان‌ها نداشته باشد، اما تجربه‌ای خوب و سرگرم‌کننده است.

از نظر شخصیت‌پردازی، بازی Stellar Blade به‌گونه‌ای طراحی شده است که باعث می‌شود بازیکن با شخصیت‌های داستانی مثل ایو، ادم، ریون و حتی لیلی آشنا شود و بتواند رابطه‌ای عمیق‌تر با آن‌ها برقرار کند. در جهان بازی، حافظه افراد کشته شده و اطلاعاتی در قالب تبلت‌هایی قرار دارند که به تبلیغات آسمانی، اسطوره‌شناسی بازی را روایت می‌کنند. پیدا کردن و خواندن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با جهان بازی و رخدادهای آن بهتر آشنا شوید.

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

نبردهای خونین Stellar Blade

Stellar Blade یک بازی هیجان انگیز و هیجان انگیز است که Stellar Blade را به یک ماجراجویی درخشان و هیجان انگیز تبدیل کرده است. گیم پلی بازی Stellar Blade ترکیبی از اکشن و ماجراجویی با عناصر هک اند اسلش در سیستم مبارزات آن است. مبارزات و طراحی سیستم مبارزه در Stellar Blade چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند.

با پیشروی در بازی، با استفاده از یک شمشیر مخصوص و یک سلاح دوربرد، دشمنان را از بین خواهید برد. سیستم مبارزه با شمشیر و همچنین انیمیشن های اجرای کمبو و ضربات مختلف با کیفیت و هیجان بالایی طراحی شده است. وجود کمبوهای مختلف به شما این امکان را می دهد که به روش های مختلف دشمنان را از بین ببرید و علاوه بر آن چهار مهارت بتا برای شخصیت اصلی Eiv طراحی شده است. البته عناصر غافلگیر کننده و هیجان انگیز دیگری نیز در سیستم مبارزه گنجانده شده است که با پیشروی داستان در اختیار قهرمان قرار می گیرد.

اسلحه ای که با نام EVA شناخته می شود انواع مختلفی از مهمات دارد. به عنوان مثال، می توانید از آن به عنوان یک تفنگ ساچمه ای، یک تپانچه ساده یا یک موشک انداز استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که برخی از ویژگی های کلیدی آن مانند مانورهای پرفکت دوج، پرفکت گارد و پرفکت پری نیز قابل ذکر است. در Star Blade، Perfect Parry یک پاداش ارزشمند ارائه می دهد.

اکثر دشمنان و باس ها در بازی یک نوار زرد رنگ زیر نوار HP خود دارند. با خالی کردن این نوار، دشمن یا باس وارد یک حالت تلوتلو می شود و به شما امکان می دهد از یک حمله ویژه به نام Retribution استفاده کنید. این حمله آسیب قابل توجهی وارد می کند و می تواند دشمنان را در محل از بین ببرد. استفاده از Perfect Parry و طراحی استراتژیک آن می تواند نبردهای بازی را هیجان انگیزتر کند.

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

حتی در New Game Plus خود، Stellar Blade برخی از محتوای جدید را برای ارتقاء مهارت‌ها در نظر گرفته است، بتا blind و body blind.

طراحی گسترده ایو داج، پرفکت داج و حتی جاخالی دادن‌های ویژه برای ضربات بازی، از طریق درخت مهارت‌ها قابل خرید است و به کاربردی بودن آن‌ها کمک می‌کند. درخت مهارت‌های بازی Stellar Blade امکان گسترش بازه زمانی مورد نیاز برای انجام پرفکت داج و پرفکت پری را فراهم می‌کند. انجام این عملیات نیازمند زمان‌بندی دقیق است و در صورت مشکل، می‌توانید از درخت مهارت‌ها یا اگزواسپاین‌ها استفاده کنید تا نقطه ضعف خود را برطرف کنید.

اگزواسپاین‌ها و گیرها آیتم‌های تقویتی هستند که می‌توانند باعث ایجاد بیلد و شیوه‌های مبارزه‌ای متنوعی برای ایو شوند. به عنوان مثال، از اگزواسپاین و گیرهایی که میزان کریتیکال ریت و کریتیکال هیت را افزایش می‌دهند، استفاده کنید تا آسیب وارد شده به دشمنانتان بیشتر شود و کمبوهای شما آسیب‌رسانی قوی‌تری داشته باشند.

یکی از جنبه‌های جالب کاری که استودیو شیفت آپ برای ایجاد حس روانی در انیمیشن‌های ضربات و کومبوها انجام داده، استفاده از تاخیر در ورودی در هنگام ضربه زدن است. این تاخیر باید به نحوی باشد که تجربه مبارزات شما را تحت تأثیر قرار ندهد، زیرا در بازی‌های ویدیویی که نبردهای هک اند اسلش وجود دارد، سرعت عملکرد دکمه‌های شما بسیار مهم است. تاخیر در ورودی در بازی استلار بلید به گونه‌ای طراحی شده است که اذیت کننده نباشد.

این در ابتدا ممکن است حس و حال تازه‌ای را به شما بدهد، اما بسیار آسان می‌توانید به آن عادت کنید و تجربه مخاطب را به هیچ وجه تحت تأثیر قرار ندهید. طراحی مأموریت‌های اصلی استلار بلید بسیار جذاب و سرگرم کننده است و برخی از این مأموریت‌ها، شما را در شرایط خاص و متفاوت نسبت به سایر مأموریت‌ها قرار می‌دهد. طراحی مناسب این موارد و استفاده صحیح از ویژگی‌های ایو در این دسته از مأموریت‌ها، باعث می‌شود تا بازیکن شرایط متنوع‌تری را تجربه کند.

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

با این حال، مأموریت‌های فرعی استلار بلید به منظور افزایش اسکیل پوینت‌ها یا به‌دست آوردن پایان واقعی ساخته جدید شیفت آپ طراحی شده‌اند. اگرچه برخی از این مأموریت‌ها دارای طراحی منحصربه‌فرد یا قابل قبولی نیستند. در جهان استلار بلید، گشت‌وگذار ارزش زیادی دارد. وجود آیتم‌های جمع‌آوری مختلف مانند بطری‌های نوشیدنی، بادی کور و بتا کور باعث تقویت ویژگی‌های مختلف ایو می‌شود. این کورها نوار انرژی بتا و نوار سلامت ایو را افزایش می‌دهند و بطری‌های نوشیدنی نیز تعداد آیتم‌های قابل استفاده ایو را افزایش می‌دهند. همچنین، پلتفرمینگ‌های بازی به طراحی دقیق و خوبی دارند و هیچ‌گونه مشکلی در گشت‌وگذار در محیط‌های استلار بلید ایجاد نمی‌کنند.

طراحی منحصر به فرد باس

استلار بلید از نظر بصری بازی جذاب و چشم‌نوازی است، که از نورپردازی بسیار خوب و دقت در طراحی کاراکتر و لباس‌ها بهره می‌برد. همچنین، انواع افکت‌های مختلف نیز به زیبایی این بازی کمک کرده است. اما در بخش طراحی، دقت به جزئیات محیطی می‌توانست بهتر باشد. محیط‌های متنوع بازی با ساختارهای مختص به خود، تنوع جذابی را به بازی می‌بخشند. همچنین، تنوع در طراحی دشمنان نیز وجود دارد؛ به طور مثال، در انتهای بازی با دشمنان قوی‌تر روبرو می‌شوید و در طول بازی با دشمنان جدید آشنا می‌شوید. باس‌های فرعی بازی می‌توانستند سیستم مبارزه‌ای هیجان‌انگیز‌تری داشته باشند، اما باس‌های اصلی بازی بسیار جذاب و برخی از آن‌ها به عنوان بهترین تجربه‌ها در بازی‌های هک اند اسلش شناخته می‌شوند.

بررسی بازی Stellar Blade (انحصاری برای پلی استیشن ۵)

از لحاظ فنی، بازی Stellar Blade تجربه‌ای پیوسته و بی‌نقص دارد. این بازی شامل سه حالت پرفورمنس، کوالیتی و بالانس است که به مخاطب امکان می‌دهد بر اساس سلیقه خود، یکی از این حالت‌ها را انتخاب کند. حالت بالانس می‌تواند به عنوان بخشی اصلی و برجسته این بازی در نظر گرفته شود؛ زیرا هم از نظر جلوه‌های بصری نزدیک به حالت کوالیتی است و هم نرخ فریم مناسبی را ارائه می‌دهد. همچنین، این بازی بدون هیچگونه باگ و مشکل فنی‌ای عرضه شده است.

موسیقی‌های استلار بلید با طراحی بسیار خوب و گوش‌نواز، باعث یادآوری بازی NieR Automata می‌شوند. این موضوع قابلیت طبیعی دارد، زیرا کیچی اوکابه، آهنگساز بازی NieR: Automata، در این بازی نیز همکاری داشته است. اوج موسیقی استلار بلید در باس فایت‌ها قرار دارد و باعث می‌شود شما به شدت در دل نبرد قرار بگیرید. علاوه بر این، بازی دارای عملکرد صوتی مناسبی است و دوبله انگلیسی آن نیز بهترین کیفیتی مانند دوبله ژاپنی و چینی دارد.

در نهایت، با وجود مشکلاتی که در طراحی مأموریت‌های فرعی، باس‌های فرعی و یا روایت داستان وجود دارد، اما جوانب خوب و ارزشمند استلار بلید به حدی است که شما را به شدت سرگرم می‌کند. به عبارتی، استلار بلید می‌تواند به عنوان یک نامه عاشقانه برای طرفداران بازی‌های هک اند اسلش در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا