اخبار فیلم و سریال

درگذشت دونالد ساترلند: بازیگر برجسته هانگر گیمز و غرور و تعصب در سن ۸۸ سالگی

دونالد ساترلند، بازیگر برجسته سینما که برای نقش‌آفرینی‌های خود در فیلم‌هایی همچون “هانگر گیمز” و “غرور و تعصب” شناخته می‌شود، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. با سرگرم پلاس همراه باشید .

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبر درگذشت دونالد ساترلند توسط کیفر ساترلند، پسر او و بازیگر مشهور سریال “۲۴” اعلام شد. کیفر در توییتی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) این خبر را منتشر کرد. او نوشت: «با قلبی اندوهگین باید بگویم که دونالد ساترلند، پدرم درگذشته است. او پس از یک مبارزه طولانی با بیماری، روز گذشته در خانه خود چشم از جهان فرو بست. شخصاً فکر می‌کنم او یکی از مهم‌ترین بازیگران تاریخ سینما است. هرگز از بازی در یک نقش خوب، بد یا زشت ترسی نداشت. او کاری را انجام می‌داد که به آن علاقه داشت و چیز بیشتری نمی‌خواست. او زندگی خوبی داشت.»

زندگی و حرفه

او در ۱۷ ژوئیه ۱۹۳۵ در سنت جان ایالت نیوبرانزویک کانادا متولد شد. حرفه بازیگری خود را با فیلم “قلعه مردگان زنده” در سال ۱۹۶۴ آغاز کرد. او با بازی در آثاری چون “دوازده خبیث”، “مَش” و “قهرمانان کلی” به شهرت رسید. با این حال، در سال‌های اخیر، بیشتر به خاطر نقش رئیس‌جمهور اسنو در فیلم‌های “هانگر گیمز” شناخته می‌شود.

آثار برجسته

ساترلند در طول دوران حرفه‌ای خود در فیلم‌های متعددی نقش‌آفرینی کرده است. برخی از برجسته‌ترین آثار او شامل “شروع انقلاب بدون من”، “کلوت”، “حالا نگاه نکن”، “روز ملخ”، “کازانوای فلینی”، “عقاب فرود آمد”، “۱۹۰۰”، “خانه حیوانات”، “تهاجم ربایندگان جسم”، “اولین سرقت بزرگ قطار”، “مردم عادی”، “چشم سوزن”، “فصل خشک سفید”، “آتش‌سوزی”، “جی‌اف‌کی”، “شش درجه جدایی”، “بدون محدودیت”، “شغل ایتالیایی”، “غرور و تعصب”، “شهروند ایکس” و “مسیر به جنگ” است.

دونالد ساترلند سه بار ازدواج کرده و حاصل این ازدواج‌ها پنج فرزند از جمله کیفر ساترلند بوده است. او با نقش‌های متنوع و توانایی بازیگری بی‌نظیر خود، تاثیری عمیق بر سینما گذاشته و به یکی از مهم‌ترین بازیگران تاریخ تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا