اخبار بازی

هیدتاکا میازاکی: بیشترین وقت خود را به کارگردانی بازی‌ها اختصاص می‌دهد

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی الدن رینگ، می‌گوید با وجود مسئولیت ریاست استودیوی فرام سافتور، ۹۵ درصد وقت او در طول روز صرف کارگردانی بازی‌ها می‌شود. با سرگرم پلاس همراه باشید.

در مصاحبه اخیر خود با نشریه گاردین، هیدتاکا میازاکی، کارگردان معروف بازی “Elden Ring” و رئیس استودیوی فرام سافتور، به جزئیات تازه‌ای از فرایند ساخت بازی‌های این تیم اشاره کرد. او که پس از موفقیت چشمگیر بازی‌های سری سولز به مقام ریاست این استودیو ارتقاء یافت، در صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت که علاقه چندانی به اختصاص زمان خود به مسئولیت‌های اجرایی ندارد و هنوز هم بیشتر وقت خود را به بازی‌سازی می‌پردازد.

میازاکی در بخشی از صحبت‌های خود در این باره گفت: «من از کمک به رشد و تعالی کارگردان‌های جوانی که به نظر من در آینده این شرکت را رهبری خواهند کرد، لذت می‌برم. اما نشستن در دفتر مدیریت در تمام طول روز، شیوه و روش من نیست.»

او ادامه داد: «من واقعاً در طول فرایند ساخت بازی‌ها درگیر می‌شوم و اصطلاحاً دستانم را کثیف می‌کنم تا هنوز هم باهمدیگر به خلق این آثار بپردازیم. امیدوارم که از این طریق بتوانم تجربیاتم را به نسل دیگری از استعدادها منتقل کنم.»

میازاکی همچنین افزود: «من تقریباً ۱۰ سال است که مسئولیت ریاست استودیو را بر عهده دارم، اما ۹۵ درصد زمانی که به کار اختصاص می‌دهم و نحوه فعالیت‌های من برای شرکت، به ساخت بازی‌ها و کارگردانی پروژه‌ها مربوط می‌شود. با این نسبت، می‌توان گفت که من تقریباً شش ماه تجربه مدیریت اجرایی دارم!»

نام هیدتاکا میازاکی نخستین بار با بازی “Demon’s Souls” بر سر زبان‌ها افتاد. این بازی نقش‌آفرینی که توسط استودیوی Atlus در غرب تولید شد، به‌نوعی آغازگر راه بازی‌های سری سولز برای او بود. با وجود اینکه عرضه این بازی چندان پرسروصدا نبود، اما بعدها به یک مکتب منحصر‌به‌فرد و پدیده‌ای فرهنگی در میان طرفداران تبدیل شد. بعد از گذشت یک دهه از زمان انتشار این بازی، نسخه ریمیک آن که توسط استودیوی Bluepoint Games سونی بازسازی شد، نیز به یکی از بازی‌های مهم پلی‌استیشن ۵ تبدیل شد.

میازاکی در ادامه این مصاحبه درباره درجه سختی مشهور بازی‌های سولزلایک و به‌ویژه “Elden Ring” صحبت کرده است.

“Elden Ring”، آخرین بازی استودیوی فرام سافتور، به‌تازگی اولین و تنها بسته الحاقی خود به نام “Shadow of the Erdtree” را دریافت کرده است که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا