اخبار بازی

مت بوتی: ایکس باکس بدون وابستگی به Halo و Forza

مت بوتی، رئیس استودیوهای گیمینگ ایکس باکس، اخیراً اظهار داشته است که این شرکت در مسیر جدیدی قرار گرفته و تلاش دارد از اتکای بیش از حد به بازی‌هایی مانند Halo، Forza و Gears فاصله بگیرد. با سرگرم پلاس همراه باشید.

XBOX پس از نمایش بزرگی که امسال داشت، شور و هیجان خاصی را برای برنامه‌های آینده‌ی خود به وجود آورده است. بسیاری از بازی‌های مورد انتظار طرفداران مانند نسخه جدید Call of Duty رونمایی شدند و برای اولین بار از ابتدا در سرویس گیم پس قابل دسترسی خواهند بود. همچنین، مایکروسافت تمام توان خود را برای حمایت از آثار فرست پارتی XBOX به کار گرفته است.

مت بوتی در مصاحبه اخیر خود به این موفقیت‌ها اشاره کرد و گفت که این غول گیمینگ بالاخره به هدف خود رسیده است تا از وابستگی به برخی عناوین محدود رها شود. او همچنین وعده‌ی لاین آپ هیجان‌انگیزی را برای آینده‌ی برنامه‌های این شرکت داد.

مت بوتی: ایکس باکس بدون وابستگی به Halo و Forza

مجموعه‌ی بازی‌های فرست پارتی XBOX، باوجود پتانسیل فوق‌العاده‌ای که در سال ۲۰۲۰ برای کنسول‌های جدید سری ایکس و اس نشان داده شد، در چند سال اخیر همواره یکی از نقاط ضعف این پلتفرم به شمار می‌رفت. حالا به نظر می‌رسد که آن‌ها بالاخره لاین آپ درخوری را برای این پتانسیل بالا تدارک دیده‌اند.

این تغییر استراتژی نشان می‌دهد که مایکروسافت به دنبال تنوع بخشیدن به مجموعه بازی‌های خود و ارائه تجربیات جدید و متفاوت برای کاربران است. با این رویکرد، ایکس باکس می‌تواند جذابیت بیشتری برای گیمرها داشته باشد و بازاریابی موفق‌تری را دنبال کند. همچنین، تقویت آثار فرست پارتی و گسترش همکاری‌ها با توسعه‌دهندگان مستقل می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری این پلتفرم کمک کند و نقش پررنگ‌تری در صنعت بازی‌های ویدیویی ایفا کند.

مت بوتی، در گفت‌وگو با وبسایت Variety، رویداد اخیر ایکس باکس را به عنوان یک مسیر برای اتفاقات هیجان انگیز آینده توصیف کرده است و به نکته‌ی خاصی در این برنامه اشاره داشته است. در این رویداد، به نخستین بار شاهد رونمایی از آثار بزرگ استودیوهای خریداری شده‌ی مایکروسافت، از جمله Doom: The Dark Ages و کال آف دیوتی Black Ops 6، بودیم.

بوتی با ابراز این باور که ایکس باکس بالاخره شروع به یافتن ریتم مورد نظر خود کرده است، افزود که دیگر نیازی به اتکای همه جانبه به آثاری از قبیل Halo و Forza ندارد. او تأکید کرد که این شرکت در گذشته به دلیل وابستگی بیش از حد به نام‌هایی مانند Forza، Halo و Gears مورد انتقاد قرار گرفته بوده است.

مت بوتی: ایکس باکس بدون وابستگی به Halo و Forza

مت بوتی وعده‌ی لاین آپ هیجان انگیزی را برای پاییز ۲۰۲۴ تا بهار ۲۰۲۵ به طرفداران این پلتفرم داده است. او از بازی‌هایی که در این بازه زمانی منتشر خواهند شد، به عنوان مثال Indiana Jones و احتمالاً Doom: The Dark Ages و Fable اشاره کرد. همچنین، بازی South of Midnight نیز می‌تواند در این فاصله زمانی عرضه شود.

از این حالا، نگاه مت بوتی به رویداد Xbox Games Showcase 2025 بسیار متمرکز است. او انتظار دارد که در سال آینده، مایکروسافت بتواند یک رویداد مانند اینکه با کیفیتی بسیار بالا برای طرفداران خود تدارک ببیند. با قرار گرفتن در کنار نیروهای استودیویی فرست پارتی ایکس باکس، آنها تجربیاتی هیجان انگیز را برای طرفداران ایجاد خواهند کرد.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که سال آینده می‌تواند یک سال بسیار خاص برای ایکس باکس و مایکروسافت باشد. این شرکت در حال حاضر در مسیر عرضه‌ی بازی‌های بزرگی از استودیوهای فرست پارتی قرار دارد، و همچنین احتمال معرفی آثار جدیدی وجود دارد. به علاوه، شایعات نیز حول محور عرضه‌ی یک کنسول دستی جدید از مایکروسافت در حال مطرح شدن هستند که می‌تواند توسعه‌ی جدیدی در بازار کنسول‌های بازی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا