اخبار بازی

احتمال افزودن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی استیشن ۵ وجود دارد

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سونی در حال کار بر روی اضافه کردن قابلیت Backward Compatibility برای بازی‌های PS3 به پلی استیشن ۵ از طریق شبیه‌سازی است. در سال ۲۰۲۰، هنگام معرفی کنسول PS5، سونی به دلیل پیچیدگی معماری Cell در بازی‌های پلی استیشن۳، از ارائه این قابلیت صرف‌نظر کرده بود. اما اکنون، با انتشار گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد که شرکت در تلاش است تا این امکان را برای کاربران فراهم کند. با سرگرم پلاس همراه باشید.

از سوی دیگر، کنسول‌های Xbox Series S|X به‌طور کامل با تمامی بازی‌های Xbox One، Xbox 360 و حتی Xbox اورجینال سازگاری دارند، که این امکان به گیمرها اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی بازی‌های قدیمی را بر روی نسل جدید ایکس باکس را تجربه کنند.

با این وجود، PS5 به عنوان لیدر فعلی در بازار کنسول‌های بازی شناخته می‌شود، با این حال، برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص، مانند پشتیبانی گسترده از بازی‌های قدیمی ایکس باکس، به کنسول‌های Xbox Series S|X اختصاص دارد.

احتمال افزودن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی استیشن 5 وجود دارد

به نظر می‌رسد که سونی نیز به دنبال رقابت با ویژگی‌های کنسول‌های ایکس باکس در امر پشتیبانی از بازی‌های PS3 به کنسول نسل کنونی خود شده است. PS3 بدون شک دارای یک مجموعه ارزشمند از بازی‌ها است که ممکن است به زودی در گرفتاری فراموشی فناوری شوند. با گذشت ۱۷ سال از عرضه این کنسول، طرفداران از سونی انتظار دارند که برای حفظ بازی‌های خاطره‌انگیز اقداماتی بنماید.

در جدیدترین اپیزود پادکست Xbox Era، نیک بیکر اعلام کرد که سونی قصد دارد مجموعه بازی‌های PS3 را حفظ کند، اما به نظر می‌رسد که قابلیت کامل backward compatibility برای این بازی‌ها در نظر گرفته نشده است. این اظهارات به نظر می‌رسد مفهوم دارد که سونی نیز برنامه‌ریزی دارد تا شبیه به برنامه‌های ایکس باکس برای این منظور ارائه کند و طرفداران ممکن است انتظار داشته باشند که برخی از بازی‌های برجسته مانند Infamous، Sly Cooper و God of War را بر روی پلی استیشن۵ تجربه کنند.

اگرچه این اعلامیه برای برخی طرفداران ممکن است ناامیدکننده باشد، اما باید به یاد داشت که برنامه‌ی backward compatibility ایکس باکس از زمان معرفی تاکنون گسترش یافته است و تعداد زیادی از بازی‌های کلاسیک اضافه شده‌اند، به‌طوری که اکنون می‌توان هر بازی معروفی که به ذهن می‌رسد را روی کنسول‌های مدرن ایکس باکس تجربه کرد.

احتمال افزودن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی استیشن 5 وجود دارد

سونی همچنین می‌تواند از اشتراک PS Plus Premium خود برای پیشبرد این برنامه استفاده کند، اگرچه جزئیات بیشتری از این بخش از اطلاعات هنوز به‌صورت واضح مشخص نشده است.

از سوی دیگر، شایعه شده بود که سونی قصد دارد امسال پشتیبانی خود را از پلی استیشن۳ کاملاً متوقف کند، اما این اعلامیه به نوعی با این شایعات همخوانی دارد.

در این شرایط، زمانی که برخی برنامه‌های آزمایشی جدید سونی مانند PS VR2 با مشکلات مواجه می‌شوند، خبر اضافه کردن قابلیت backward compatibility برای بازی‌های PS3 می‌تواند برای طرفداران پلی استیشن خوشحال‌کننده باشد. این مجموعه از بازی‌ها هنوز هم برای میلیون‌ها نفر ارزش ویژه‌ای دارد و این اقدام می‌تواند یک خبر هیجان‌انگیز برای آن‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا