اخبار بازی

دلایل دیجیتال فاندری برای عملکرد برتر بازی‌ها روی پلی‌استیشن ۵ نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس

شرکت دیجیتال فاندری دلایل عملکرد بهتر بازی‌ها روی پلی‌استیشن ۵ نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس را اعلام کرده است.با سرگرم پلاس همراه باشید.

متخصصان دیجیتال فاندری با بررسی سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس، به این نتیجه رسیده‌اند که چرا با وجود اینکه روی کاغذ کنسول مایکروسافت قدرتمندتر است، کنسول نسل جدید سونی عملکرد بهتری دارد.

به طور خلاصه، کامپایلر واحد پردازش سطح پایین‌تر PS5 بهره‌وری بهتری در استفاده از سخت‌افزار دارد و سرعت کلاک بالاتر آن باعث می‌شود این پردازنده سریع‌تر از GPU موجود در ایکس‌باکس سری ایکس اجرا شود. در نتیجه، کنسول سونی با سرعت بیشتری عملیات را انجام می‌دهد و در شرایط مختلف نسبت به رقیب خود برتری دارد.

با این حال، اکوسیستم ایکس‌باکس در برخی موقعیت‌ها مزایای خاص خود را دارد. برای مثال، بازی Elden Ring روی پلی‌استیشن ۵ سریع‌تر اجرا می‌شود؛ اما به دلیل اجرای محدود فناوری VRR (رفرش ریت متغیر) روی این دستگاه، ایکس‌باکس سری ایکس تجربه نرم‌تر و منسجم‌تری ارائه می‌دهد.

طبق شایعات، سونی قصد دارد نسخه قدرتمندتری از آخرین کنسول خود با نام PS5 Pro را منتشر کند که احتمالاً قوی‌ترین کنسول بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا