اخبار فیلم و سریال

یک ترابایت از اطلاعات دیزنی به دست هکرها افتاد

گروه هکری که ادعا کرده است به حدود یک ترابایت از اسناد داخلی شرکت دیزنی دست پیدا کرده است، این اطلاعات را برای افشای محتوای مخفی و نادرست شرکت به بیرون از دسترس عموم قرار داده است. این حمله قرار است به شرکت دیزنی زیان بالقوه ای وارد کند و امنیت اطلاعات شخصی و مالی کاربران و مشتریان شرکت را به خطر بیندازد. با سرگرم پلاس همراه باشید.

این موضوع نشان از آسیب پذیری سیستم های امنیتی شرکت دیزنی و نیاز به اقدامات فوری برای تقویت امنیت اطلاعات دارد. این موضوع نشان از اهمیت افزایش مراقبت و حفاظت اطلاعاتی و حفظ حریم شخصی مشتریان و کاربران در دنیای دیجیتال دارد.

به گفته گروه هکری NullBulge که گزارشی از آن در رسانه Hackread منتشر شده است، آنها توانسته‌اند به سرور محافظت شده سرویس پیام‌رسان و مدیریت پروژه Slack دیزنی نفوذ کنند و به حدود یک ترابایت از اطلاعاتی شامل پیام‌ها، اسناد، رمزها و بسیاری از موارد دیگر دست پیدا کنند.

گزارش شده است که حمله‌ی سایبری باعث شده تا یک نسخه کپی از تمام مکالمات تیم توسعه شرکت دیزنی، از جمله پیام‌ها، فایل‌ها، رمزها و سایر اطلاعات کارکنان دیزنی که در پلتفرم Slack ذخیره شده بود، به‌دست گروه هکری برسد.

این گروه در ارسالی که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، ادعا می‌کند: “اطلاعات به‌دست آمده شامل حدود ۱۰ هزار کانال، تمام پیام‌ها و فایل‌های ممکن، پروژه‌های منتشر نشده، عکس‌های خام، کدها، اطلاعات ورود کارمندان، لینک به APIها و صفحات وب داخلی و موارد دیگر است.”

به نظر می‌رسد افشای اطلاعات بازی Aliens Fireteam Elite 2 که در آخرین هفته روی داده است، نیز از جمله نتایج نفوذ همین است. نسخه اول این بازی با همکاری استودیو بازی‌سازی “دیزنی قرن بیستم” تولید شده بود.

یک ترابایت از اطلاعات دیزنی به دست هکرها افتاد

گروه NullBulge از پلتفرم ایکس برای انتشار بیانیه خود درباره نفوذشان استفاده کردند و اعلام کردند: «تمام اطلاعات تیم توسعه شرکت دیزنی در اختیار ما قرار دارد. ۱/۱ ترابایت از فایل‌ها و پیام‌های مبادله شده توسط این تیم در اختیار ماست. هرچیزی که به ما رسیده است را دانلود کرده و در یک بسته تبدیل کرده‌ایم. آیا شما می‌خواهید بدانید که پشت درهای بسته شده دیزنی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ پس به سوی این بسته بروید.»

این گروه اعلام کرد که هدفش از این نفوذ، حفاظت از حقوق هنرمندان و اطمینان از جبران عادلانه خساراتی است که به آن‌ها در کار وارد شده است. دیزنی در سال‌های اخیر با اتهامات متعددی در زمینه میزان پرداختی به هنرمندان و نویسندگان خود مواجه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا