اخبار بازی

پاسخ مایکروسافت به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال

شرکت مایکروسافت، شرکت فناوری بزرگ آمریکایی، به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا درباره افزایش قیمت بازی‌های ویدیویی واکنش نشان داد. این اتهامات به این شرکت مطرح شد که قیمت گیم پس را به طور نامشروع افزایش داده است، به گونه‌ای که مصرف‌کنندگان مجبور شده‌اند هزینه‌های بیشتری را برای خرید بازی‌های محبوب بپردازند. با سرگرم پلاس همراه باشید.

در پاسخ به این اتهامات، شرکت مایکروسافت اظهار کرد که این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های توسعه و تولید بوده و هیچ گونه نقض قوانین رقابتی را انجام نداده است. این اظهارات در حالی صادر شد که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی این موضوع بود.

پس از انتقاد کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از افزایش قیمت‌های گیم پس و ادعای آسیب‌هایی که تغییرات روی رده‌های مختلف سرویس گیم پس به مصرف‌کنندگان وارد می‌کند، مایکروسافت در پیامی به این کمیسیون پاسخ داد. در فایل جدیدی که توسط رسانه Verge منتشر شد، مایکروسافت اتهامات FTC را “گمراه‌کننده” و “گزارشی که فراتر از واقعیت است” نامید.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه استاندارد ایکس باکس گیم پس، یک نسخه تنزل یافته از رده گیم پس کنسول نیست و اشتباه است که آن را به عنوان یک نسخه منسوخ شده ببینیم. رده گیم پس متوقف شده بود و از قابلیت بازی چندنفره آنلاین پشتیبانی نمی‌کرد و باید آن را به صورت جداگانه با قیمت ۹/۹۹ دلار آمریکا خریداری می‌کردید که این مجموع هزینه ماهانه کاربر را به ۲۰/۹۸ دلار آمریکا در ماه می‌رساند.

رده آلتیمیت گیم پس با افزایش قیمت از ۱۶/۹۹ دلار در ماه به ۱۹/۹۹ دلار در ماه، ارزش بیشتری پیدا کرده است به واسطه پوشش بازی‌های جدید در روز عرضه. عناوین مختلفی در این مجموعه وجود دارند، از جمله کال آو دیوتی که قبلاً روی هیچ سرویس اشتراکی در روز انتشار عرضه نشده بود.

پاسخ مایکروسافت به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال

در این نامه اشاره شده است که FTC در دادگاه مایکروسافت تقریبا تأثیری نداشت و مسئله اصلی در دادگاه شرکت مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، حذف کال آو دیوتی از کنسول‌های پلی استیشن بود و نه مسئله تغییرات رده‌بندی و قیمت سرویس گیم پس.

در ادامه این نامه، شرکت مایکروسافت اظهار داشت: “نامه FTC آن زمان، که اکنون تلاش می‌کند تمرکز جامعه را بر ادعاهایش در مورد بازار سرویس‌های اشتراکی جلب کند، هیچ ارتباطی با مسائل مطرح شده در حال حاضر نداشت. تغییر در سرویس‌هایی که یک شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد، امری طبیعی است.

فایلی که FTC درباره ادعاهایش در مورد همه بخش‌های بازار ارائه داده، از ابتدا فرض کرده که ما به دنبال محدود کردن حق اقامه دعوی حقوقی از سوی رقبای خود هستیم و این اشتباه است. مایکروسافت نه تنها تلاش نمی‌کند کال آو دیوتی را از دسترس رقبا خود خارج کند، بلکه هدفش ایجاد یک رقابت سالم است. حتی در مورد ادعاهای بازار سرویس‌های اشتراکی، کال آو دیوتی هیچ مانعی برای سرویس‌های دیگر ندارد.”

این نامه با اشاره به اینکه هیچ مدرکی برای آسیب زدن مایکروسافت به مصرف‌کنندگان وجود ندارد، به اتمام می‌رسد.

۵ دیدگاه

  1. فکر نمی‌کردم یه روزی مایکروسافت با این جور مشکلات روبرو بشه. ولی امیدوارم با یه پاسخ خوب همه چیز رو درست کنه. نظر شما چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا