ضرورت اعتماد بیشتر استودیوها به بازیهای سرویسمحور
او معتقد است که بازیهای سرویسمحور به عنوان یک روند جدید و نوآورانه در صنعت بازیهای ویدیویی محسوب میشوند. این نوع بازیها این امکان را به بازیکنان میدهند که به صورت ماهانه یا سالانه هزینهی مشخصی پرداخت کنند و به تمامی بازیها و بهروزرسانیهای آنها دسترسی داشته باشند. این استراتژی به نظر او میتواند به افزایش درآمد و پایداری شرکتهای تولیدکننده بازیها کمک کند و بازیکنان را به مدت طولانیتری به خود متصل کند. با سرگرم پلاس همراه باشید.
به علاوه، این نوع بازیها امکان ارائهی تجربههای چندنفره و انلاین را به بازیکنان میدهند که این امر میتواند موجب افزایش جذابیت و اعتبار بازیها شود. به طور کلی، رئیس استودیوی وارفریم اعتقاد دارد که بازیهای سرویسمحور میتوانند به نوآوری و پیشرفت در صنعت بازیهای ویدیویی منجر شوند.
هر فرد دیدگاه مختلفی درباره بازیهای لایو سرویس دارد. برخی از ناشران و استودیو ها معتقدند که این ژانر پرخطر و ناپایدار است، در حالی که برخی دیگر میلیونها دلار را در بازیهای سرویس محور سرمایهگذاری میکنند. چند هفته پیش، رهبر سابق Halo این نوع بازیها را دفاع کرد و اظهار کرد که این نوع آثار بهتر از بازیهای تکنفره هستند. در حال حاضر، رئیس استودیوی وارفریم هم نظر مشابهی را دارد و معتقد است که ناشران نباید به سرعت از این ژانر ناامید شوند.
بیشتر بخوانید: سیستم مورد نیاز God of War | بهترین سیستم پیشنهادی
بازیهای سرویسمحور همچنان پرطرفدارترین بازیهای عصر حاضر هستند و بیش از ۷۳ درصد از کل زمان صرف شده برای بازیهای ویدیویی در سال گذشته به این ژانر اختصاص داشت. در یک مصاحبه اخیر با VGC، استیو سینکلر، مدیرعامل شرکت دیجیتال اکستریمز، بیان کرد که ناشران و توسعهدهندگان باید به بازیهای خود ایمان بیشتری داشته باشند.
او در مورد اینکه استودیو های بزرگ چگونه بازیهای خود را بسیار زود پس از یک عرضه ضعیف کنار میگذارند صحبت کرد و گفت که ناشران به اشتباه فکر میکنند بازیهایی که چندین سال زمان صرف توسعه آنها شده است در آینده عملکرد خوبی نخواهند داشت. استیو سینکلر توضیح داد که ناشران به دلیل بالا بودن هزینه عملیاتی بازیهای لایو سرویس، از این ژانر نگران هستند و بسیار زود از آن عقبنشینی میکنند. این موضوع همچنین باعث میشود که بسیاری از بازیها نتوانند از پتانسیل کامل خود استفاده کنند.
گفتههای استیو سینکلر تا حدی دارای صحت هستند؛ زیرا بعد از چند سال، آثار سرویسمحور به ثبات میرسند. بهعنوان مثال، بازی Battlefield 2042 ابتدا با انتقاداتی روبرو شد و بسیاری آن را یک بازی ناموفق میدانستند؛ اما در حال حاضر تقریباً بازنشسته شده و عملکرد مناسبی دارد. با این همه تفسیر، بسیاری از توسعهدهندگان هنوز به این سبک علاقهمند هستند. اخیراً گزارش شده است که ۹۵ درصد از استودیوها، با وجود ریسکهای بالا، در حال توسعه بازیهای لایو سرویس خود هستند.