بررسی فیلم و سریال

بررسی فیلم سناریوی رویا (Dream Scenario)

فیلم سناریوی رویا یک فیلم هجوی اجتماعی است که با استفاده از ایده‌های روانشناسانه، تلاش می‌کند تا به تصویری واقع‌گرایانه از جوامع مختلف بپردازد. این فیلم به نظر پرداخت بسیار تهی می‌رود، زیرا در برخی موارد به جای ارائه روایتی عمیق و پرمعنا، به سراغ تکراری‌ها و تقلیدی‌ها می‌رود.با سرگرم پلاس همراه باشید.

از آنجایی که فیلم‌های هجوی اجتماعی اغلب باید پیام‌های قوی و انتقادی داشته باشند، سناریوی رویا در این بخش نتوانسته است به اندازه کافی دقیق و قاطع باشد. علاوه بر این، از لحاظ فنی نیز فیلم سناریوی رویا دارای نقص‌هایی است که می‌تواند تاثیر منفی بر تجربه تماشاگران داشته باشد.

بنابراین، اگر شما هوادار فیلم‌های اجتماعی هستید و به دنبال یک تجربه متفاوت هستید، بهتر است قبل از تماشای سناریوی رویا، نقدها و بررسی‌های مختلف را مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری برای خودتان بگیرید.

احتمالا اولین واکنش ما به فیلم سناریوی رویا این است که آیا نیکلاس کیج همچنان مشغول بازی در فیلم‌های بد است یا خیر؟ به نظر می‌رسد که این بازی در فیلم‌های کم‌کیفیت برای این بازیگر معمولی شده است. کیج ممکن است فکر می‌کند که کارگردانان معروف دیگری برای فیلم‌های خودش او را نخواهند. در فیلم سناریوی رویا، او تلاش می‌کند تا بهترین بازی خود را ارائه دهد و در برخی موارد موفق می‌شود. او در نقش یک استاد دانشگاه منفعل که با بحران میانسالی مواجه است، بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد، اما این فیلم نمی‌تواند به عنوان نقطه عطفی در دوره‌ی هنری او در نظر گرفته شود.

سناریوی رویا نشان‌دهنده استعداد بازیگزی است که به حاشیه رفته است و فیلمی سخت است که مخاطب خود را راضی کند و او را به دنیای هجوی که ساخته است بکشاند. فیلم سناریوی رویا تنها با چند عنصر ساده سرپا است. پس از تماشا، سناریوی رویا به طور کامل از ذهن شما پاک خواهد شد. این اثر از آن دسته فیلم‌هاست که پس از پایان، شما فکر خواهید کرد که چرا باید چنین فیلمی ساخته شود و چرا باید یک مخاطب سینما اینگونه روایتی را تماشا کند؟

لینک فیلم Dream Scenario در IMDB

بررسی فیلم سناریوی رویا (Dream Scenario)

فیلم سناریوی رویا با یک سکانس جذاب و رویایی آغاز می‌شود، جایی که پاول در حال جارو کردن برگ‌های کنار استخر است و دخترش ناگهان به سمت آسمان می‌رود. این سکانس به نحوی مالیخولیایی و جذاب به تصویر کشیده شده که انگار یک آخرالزمان نزدیک است. از آنجا که فیلم به سکانس بعدی می‌رود، خانواده‌ی پاول در حال صحبت درباره خوابی هستند که دخترشان شب گذشته دیده است. این رویا، که به عنوان ایده‌ی ابتدایی فیلم بکار گرفته می‌شود، احساس عجیب و متفاوتی به مخاطب منتقل می‌کند. کارگردان با ایجاد این سناریوی جذاب و سورئال، همه چیز را به دقت در نظر گرفته و یک اثر خارق‌العاده را به وجود آورده است.

 سناریوی رویا با ایده های متفاوت

پاول استاد دانشگاه است، اما زندگی او پر از خستگی و ناخوشایندی است. همه چیز به طور ناامیدکننده‌ای پیش می‌رود، تا اینکه نامزد سابقش ادعا می‌کند که مدتی است خوابش را می‌بیند. این خواب شبیه به آنچه دختر پاول نیز دیده بود. این اتفاقات باعث می‌شود که اولین تعلیق‌ها برای شروع یک درام شکل بگیرد و شاخک‌های مخاطب و پاول تیز شوند. به نظر می‌رسد که یک اتفاق ماورایی و عجیب در حال رخ دادن است.

ایده‌ی جذابی که برای پیدا کردن پاسخ‌اش باید تبدیل به یک راز شود. فیلمی که به بررسی یکی از اسرارمندترین حالات انسانی می‌پردازد. سناریوی رویاها پیش می‌رود و پاول به یک رویای جمعی از افراد زمین تبدیل می‌شود. تا اینجا همه چیز بسیار جذاب است، انسانی که از حالت خستگی خارج شده و به یک شخصیت معروف تبدیل شده است.

زمان در داستان رویا پیش می‌رود و حالا پاول در رویاهای افراد با شکل‌های مختلف حضور دارد. این وقایع جدید و داستان‌های تازه باعث می‌شوند شرایط برای شخصیت اصلی داستان پیچیده شود و بحرانی بزرگ را به وجود آورد. تصور کنید یک مرد بدون اینکه بخواهد در خواب‌های دیگران دخالت کند، به گونه‌ای که اوضاع وخیم شود و او باید از کار اخراج شود.

ابتدایی تندرستی‌های سناریوی رویا را داریم، اما همه چیز بسرعت به پایان می‌رسد و هیچ اثری از جذابیت اولیه باقی نمی‌ماند. مخاطب همیشه منتظر اتفاقات جدید برای پاول است و یا اینکه اتفاقات گذشته به نحو مناسبی حل شود، اما تنها در دایره‌ای محدود از برخوردها و گفتگوها محدود می‌شود و چیز زیادی جذاب پیدا نمی‌شود.

بررسی فیلم سناریوی رویا (Dream Scenario)

پس از پایان پرده‌های اول و دوم، در حالی که تماشاگران منتظر ورود به پرده سوم هستند، فیلم به یک گره‌گشایی جذاب در ایده‌ی سورئال خود می‌رسد. سناریوی بی‌منطق و جذاب رویا وارد پرده سوم می‌شود، جایی که پاول از رویای مردم خارج می‌شود و همه چیز به طور معمول پیش می‌رود. یک دانشمند با الهام از زندگی پاول وسیله‌ای را اختراع می‌کند و شخصیت اصلی قصه در یک جهان نامعلوم زندگی می‌کند. مسئله اصلی سناریوی رویا این است که پرده‌های ابتدایی فیلم اصلا به پرده سوم و گره‌گشایی‌های آن مرتبط نیستند و این باعث می‌شود تماشاگران احساس کنند که فیلم از دو قسمت مجزا تشکیل شده است.

علت بد بودن فیلم سناریوی رویا چه بود؟

علت ناکامی فیلم به این دلیل بود که فیلمساز به نمایش هجو و پوچی جهان خود علاقه‌ای نداشت و منطقی در آن ایجاد نکرد.فیلم سناریوی رویا تنها بر اساس ذهنیات کارگردان بنا شده بود و هیچ پایه دراماتیکی نداشت. تماشاگر احساس می‌کرد که دنیای خیالی فیلم به‌طور کامل بی‌معنی و ببیشه‌ای است که بدون هیچ بسط سینمایی به تصویر کشیده شده است.

اتفاقات فیلم در ابتدا جذاب و جالب بودند، اما زمانی که تماشاگر نیاز به توجه به منطق داشت، همه چیز به هم ریخت و مسیر فیلم تغییر کرد. برای ساخت فیلم‌هایی با دنیاهای خیالی، لازم است که یک زیرساخت قوی و منطقی ایجاد شود تا تماشاگران را به دنیای خود جذب کند، اما متأسفانه در این فیلم این اصول رعایت نشده بود.

“سناریوی رویا” یک انتقاد انتقادی از فضای مجازی است. فیلمساز از ایده‌ی شهرت استفاده می‌کند و آن را به نقد می‌کشد. پاول، کارگردان جدید فیلم، علاقه‌ای به مشهور بودن ندارد و از اینکه دیگران او را بشناسند خوشحال نیست. “سناریوی رویا” تلاش دارد تا نشان دهد که جهان مدرن از طریق فضای مجازی چقدر ناامن است.فیلم سناریوی رویا به پوچی دنیا توجه می‌کند، از ایده‌های طنز استفاده می‌کند و روابط بین آدم‌ها را به شیوه‌‌ای خنده‌دار نشان می‌دهد. همه‌ی شخصیت‌های فیلم سناریوی رویا، در حال گذراندن زندگی‌شان هستند و با سرگردانی کوچک‌های مواجه هستند که نشان‌دهنده‌ی پوچی عمومی زندگی در جهان مدرن است.

بررسی فیلم سناریوی رویا (Dream Scenario)

Dream Scenario، در تعریف یک خط داستانی مشخص و قابل قبول ضعیف عمل می‌کند. هدف فیلم به‌درستی واضح نیست و نمی‌توان سه‌خطی آن را خیلی راحت توضیح داد. ساختار سناریوی رویا به‌دلیل ارتباط ضعیف پرده‌ی سوم با دو پرده‌ی اول از هم پاشیده است و تماشاگر نمی‌تواند با قصه احساس راحتی داشته باشد. سناریوی رویا همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شد، ایده‌ی خوبی دارد اما این ایده‌، ایده‌ای نیست که هر فیلمسازی بتواند از پس آن بربیاید و پرداختش کند. درواقع فیلم سناریوی رویا درست در جائی که نیازمند خودنمایی است کم می‌آورد و نه می‌تواند پرداختی روانشناسانه به خود بگیرد و نه ایده‌های اجتماعی‌اش را بسط دهد.

رویاهایی که به آنها پرداخته شده است، در تعریف یک خط داستانی قابل قبول ضعیف عمل می‌کنند. هدف فیلم به‌درستی واضح نیست و نمی‌توان سه‌خطی آن را خیلی راحت توضیح داد. ساختار سناریوی رویا به‌دلیل ارتباط ضعیف پرده‌ی سوم با دو پرده‌ی اول از هم پاشیده است و تماشاگر نمی‌تواند با قصه احساس راحتی داشته باشد. ایده‌ی خوبی در فیلم سناریوی رویا وجود دارد اما این ایده، ایده‌ای نیست که هر فیلمسازی بتواند از پس آن بربیاید و پرداختش کند. این فیلم نه تنها نمی‌تواند به خودنمایی بپردازد، بلکه نه می‌تواند پرداختی روانشناسانه به خود بگیرد و نه ایده‌های اجتماعی‌اش را بسط دهد.

فیلم سناریوی رویا داستانی ضعیفی دارد

فیلم سناریوی رویا یکی از آثار برجسته و الهام‌بخش شرکت فیلمسازی A24 است.فیلم سناریوی رویا به دنبال ایجاد یک تجربه سینمایی منحصربه‌فرد است که با استفاده از ایده‌های نو و جهان‌شمول، تلاش دارد تا از حدود و محدودیت‌های سناریو در فیلمسازی خارج شود.

فیلمساز در فیلم سناریوی رویا به شکلی خلاقانه از استعاره و نماد استفاده کرده است تا یک زیرمتن عمیق و علمی را در داستان خلق کند. این فیلم با استفاده از ایده‌های سنگین و تفکرات عمیق، یک طرح دراماتیک و پرجنب و جوش ایجاد کرده است که مخاطب را درگیر خود می‌کند.

اما این طرح دراماتیک به گونه‌ای شلوغ و پیچیده است که ممکن است برخی از مخاطبان نتوانند با قهرمان داستان احساس نزدیکی کنند یا روایت را به‌خوبی درک کنند. این امر می‌تواند یک چالش برای برخی از تماشاگران باشد، اما در عین حال، جذابیت و جذابیت خاص خود را دارد که از طریق ایده‌های خلاقانه و جسورانه خود، “سناریوی رویا” را به یکی از آثار جذاب و بی‌نظیر تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا