بررسی فیلم و سریال

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

فیلم Abigail تلاش می‌کند تا پاسخی برای این سوال پیدا کند که اگر یک گروه از افراد در یک خانه با یک خون آشام گرفتار شوند، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.با در بررسی فیلم و انیمیشن ها همراه سرگرم پلاس باشید.

پس از کارگردانی فیلم‌های Ready or Not و Scream و Scream VI، مت بتینلی-اولپین و تایلر جیلت این بار به سراغ فیلمی جدید بر اساس داستان دختر دراکولا رفته‌اند. این فیلم هیولایی جدید از یونیورسال، داستان گروهی از آدم‌ربایان را روایت می‌کند که دختر یک شخصیت قدرتمند را دستگیر کرده‌اند. آن‌ها باید از او مراقبت کنند تا زمانی که ابیگیل هویت واقعی خود به عنوان یک کودک خون‌آشام آشکار می‌کند و آن‌ها را یکی یکی شکار می‌کند.

این مطلب شامل تصاویر ترسناک است که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

داستان وسرآغاز فیلم Abigail

فیلم Abigail با یک حادثه آدم‌ربایی آغاز می‌شود که در آن یک گروه توسط فردی مرموز استخدام می‌شوند تا یک دختر را که رقص باله می‌کند بدزدند و یک روز از او نگه‌داری کنند. در ابتدا همه چیز به‌نظر می‌رسد عادی و بدون مشکل است، اما با آشکار شدن هویت پدر مرموز و عجیب ابیگیل، ماجرا کم‌کم پیچیده می‌شود. او دختر یک خلافکار خطرناک است و با مرگ اولین عضو گروه، به نظر می‌رسد که او قاتل خودش را به گروه فرستاده است. اما واقعیت چیست؟

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

از آنجایی که هویت ابیگیل در فیلم Abigail از قبل فاش شده بود، اینکه او یک خون آشام است، جالب نیست. اما اگر بدون اطلاع قبلی فیلم را ببینید، ممکن است برایتان جذاب باشد. این موضوع می‌توانست یک غافلگیری جالب باشد که سازندگان فیلم از آن استفاده نکردند. به جای آن، آن‌ها سعی کردند فیلم را به یک اثر اسلشری تبدیل کنند، جایی که اعضای گروه مثل طعمه‌هایی هستند که باید از دست ابیگیل فرار کنند.

فیلم Abigail به طور کامل با فیلم Ready or Not هماهنگ است، حتی در نهایت نیز از همان روند پیروی کرده است.

اگرچه در ابتدای فیلم Abigail احساس می‌شود که اتفاقی متفاوت در حال رخ دادن است، اما به سرعت متوجه می‌شویم که روند داستانی فیلم شبیه به فیلم Ready or Not است، که در یک عمارت تاریخی و مرموز اتفاق می‌افتد و در آنجا مکان‌های تاریک و ترسناک زیادی وجود دارد. اما تفاوت اصلی این است که در فیلم Abigail، همه به جز یک شخصیت به عنوان طعمه در نظر گرفته شده‌اند و باید برای بقا با یکدیگر مبارزه کنند، به طوری که نقش طعمه و شکارچی‌ها به طور معکوس تعریف شده‌اند.

یک نکته دیگر که مشخص شد، این است که فیلم Abigail اصلاً یک فیلم کمدی ترسناک نیست، بلکه بیشتر یک فیلم ترسناک اسلشری و هیولایی است که به‌طور عجیبی به نظر می‌رسد. این مسئله باعث می‌شود که انتظارات مخاطبان بر اساس تبلیغات فیلم تغییر کند. یونیورسال احتمالاً این را به خاطر داشته که با تبلیغات متفاوت، تازگی و جذابیت به فیلم بخشیده و از تکراری بودن آن جلوگیری کند. در نهایت، این تفاوت‌ها باعث می‌شود که تماشاگران احساس کنند که فیلم Abigail یک اثر جدید و متمایز است و با وجود شباهت‌هایی که دارد، شخصیت خود را به خوبی نشان می‌دهد.

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

خلاصه داستان فیلم

خلاصه داستان فیلم Abigail مانند یک بازی موش و گربه است، جایی که قربانیان باید برای نجات جان خود راه‌حلی پیدا کنند. یکی از نکات جالب این فیلم این است که سعی شده است از الگوهای رایج دوری شود و به جای آن با آن شوخی کند. این امر باعث ایجاد صحنه‌های کمدی کوتاهی در فیلم می‌شود، که به آن کمک می‌کند تا از یکنواختی خارج شود.

با وجود فرصتی که ابیگیل دارد تا یک فیلم ترسناک منحصر به فرد ایجاد کند، او تصمیم می گیرد روی مسیری مشابه کارهای قبلی خود بروید. با پیشروی داستان، شباهت‌ها بین فیلم‌ها بیشتر می‌شود، از جمله گورستانی پنهان زیر خانه یا مکان‌های مخفی که نقش مهمی در داستان دارند. این شباهت‌ها همچنین شامل گرفتاری شخصیت‌ها در یک خانه تنها است. این موضوع به تنهایی نشاندهنده نقطه منفی نیست، بلکه ایده‌ای مناسب برای فیلم است. با این حال، سازندگان فیلم نتوانستند تفاوت‌های معناداری ایجاد کنند.

فیلم Abigail به طور دقیق از یک قسمت بسیار پیش‌بینی‌شده شروع می‌شود و حتی ممکن است شخصیتی را که در نهایت باید نجات یابد، انتخاب کنیم. این باعث می‌شود که پایان فیلم تا حد زیادی قابل پیش‌بینی باشد. احتمالاً بخش مهمی از فیلم زمانی است که شخصیت‌ها تصمیم‌های مختلفی می‌گیرند و این باعث می‌شود فیلم در بخشی کوتاه از “آماده یا نه” متفاوت عمل کند، اما در نهایت، کلیت و مسیر داستان همان‌طور است و هیچ تغییری در آن اتفاق نمی‌افتد.

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

اینجا نکته این است که در فیلم قبلی، سازندگان موفق به انتقال پیام خود به تا حدی شکسته دست و پا شده بودند. در فیلم Abigail نیز تلاشی برای انتقال پیام وجود دارد، اما در نهایت آن‌ها به یک مسیر تکراری می‌افتند و فقط یک صحنه اکشن به مخاطب ارائه می‌دهند. این فیلم میان این دو می‌گیرد، آیا می‌خواهد سرگرمی باشد یا پیامی منتقل کند؟ در نهایت، هرچند می‌خواهد سرگرم‌کننده باشد، اما تا پایان نمی‌خواهد از تلاش برای انتقال پیام خود دست بکشد؛ حتی اگر نتواند پیام موردنظر را به درستی منتقل کند.

فیلم Abigail بهترین نکته‌ی آن را در بازی آلیشا ویر می‌توان دید که به بهترین شکل دو شخصیتی بودن ابیگیل را به تصویر کشیده است.

موارد و جزییات فیلم

به هر حال، پس زمینه فیلم مناسب برای توسعه شخصیت ابیگیل موارد بیشتری را فراهم می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که فیلم به خوبی از این فرصت استفاده کرده باشد. احتمالاً فیلم Abigail می‌توانست به پایانی جدیدتر و متفاوت‌تری برسد، اما به دلیل گرفتار شدن در الگوهای معمول فیلم‌های دیگر، نتوانست از ظرفیت خود بهره‌برداری کند. اما نکته مثبت این فیلم این است که سعی در تغییر باورهای رایج درباره خون‌آشام‌ها دارد.

احتمالا در نگاه اول این موضوع کمی کلیشه‌ای و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد، اما این تغییرات باعث می‌شود روند شکست ابیگیل در فیلم پیچیده‌تر شود. اعتقاداتی مانند صلیب یا سیر و دیگر موارد در طول فیلم به عنوان باورهای غلط نشان داده شده‌اند، اما همچنان چوب و نور آفتاب به عنوان دشمن اصلی خون‌آشام‌ها حفظ می‌شوند. البته ابیگیل دارای توانایی‌های بیشتری است که سازندگان می‌توانستند از آن برای ارائه صحنه‌های ترسناک بیشتر بهره‌برداری کنند، اما در نهایت این موارد جذاب مانند کنترل انسان‌ها، در طول روند فیلم به‌طور کامل بهره‌برداری نشده‌اند.

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

اما فیلم ابیگیل با افزودن بازیگران معروف سعی کرده است تا بخشی از مشکلات فیلمنامه و مسیر آن را پوشش دهد. بازیگری مانند دن استیونز، با اینکه نقش تکراری ایفا می‌کند، اما هر زمانی که در صحنه حضور دارد، روند فیلم را بهبود می‌بخشد و نقطه قوت آن است. اما کاترین نیوتون نقشی را ایفا می‌کند که قبلا از او دیده‌ایم و متأسفانه با بازی ناامید که در طول فیلم ارائه می‌دهد، دوباره نقش یک دختر نرد با شوخی‌های بی‌مزه را بازی می‌کند.

نکات در مورد بازیگران

با این وجود، بازی ملیسا باررا که نقش اصلی فیلم را ایفا کرده است، دارای اوج و فرود زیادی است و این مسئله تا حدودی به علت نقشه فیلمنامه است. در واقع، شخصیت او برای سازندگان به طور واضح مشخص نیست و آن‌ها در برخی از صحنه‌ها می‌خواهند او را به عنوان یک مادری به تصویر بکشند که دارای تلاش برای بازگشت پسرش است، اما در بخش‌های دیگر وضعیت او مبهم است. با این حال، بازی ملیسا باررا نسبتاً خوب است و تا جایی که ممکن بود، این نواقص را پوشش داده است و خود را نشان داده است.

بدون شک، آلیشا ویر ستاره فیلم است که با ایفای نقش ابیگیل عالی عمل کرده است. او باید شخصیتی را با ظاهر کودکانه اما با سن بالا به تصویر بکشد و این نیاز به تجربه بالا دارد. ویر با درک عمیقی به این موضوع پرداخته و با بازی خود به بهبود فیلم کمک بسیاری کرده است. او با موفقیت دو چهره شخصیت ابیگیل را به تصویر کشیده و این امر برای بهبود فیلم بسیار ضروری بود.

بررسی فیلم Abigail: درچنگال دختری خون آشام!

اگر آبیگیل بیشتر بر روی ایجاد جو و صحنه‌های ترسناک تمرکز می‌کرد و از کلیشه‌های رایج درباره خون‌آشام‌ها خودداری می‌کرد و از فرصت‌هایی که داشت بهتر استفاده می‌کرد، ممکن بود یک فیلم بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌تر باشد. در نهایت، ما تنها می‌توانیم آن را یک اثر سرگرم‌کننده توصیف کنیم که بشدت جذاب است برای تماشا یکبار، اما چیزی نیست که دوباره تماشا کردنش را در نظر داشته باشیم. با این حال، آبیگیل یک فیلم خوب‌ساخته است که ممکن است ارزش زمان صرف شده را داشته باشد، اما نباید انتظارات بالایی از آن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا