بررسی بازی

بررسی بازی Tactical Breach Wizards | ساحران تاکتیکی

بازی Tactical Breach Wizards در یک دنیا که بخش قابل توجهی از افراد دارای قدرت جادویی هستند، آسان است تصور کرد که چگونه این قدرت می‌تواند بر حرفه آن‌ها تأثیر بگذارد. در بازی Tactical Breach Wizards نیروهای نظامی با افرادی که می‌توانند آینده را ببینند یا در زمان حرکت کنند، ابزارهای جاسوسی بی‌نظیری در اختیار دارند. با سرگرم پلاس همراه باشید

یک جراح که از بیمار اطمینان دارد نمی‌میرد، می‌تواند وظایف پیچیده و خطرناک را با ارزش انجام دهد، در حالی که یک آموزش‌دیده در تحریک آتش ممکن است استعداد خود را در زمینه‌های مختلف نشان دهد. بازی Tactical Breach Wizards با این مفهوم بسیار سرگرم‌کننده است؛ یک گروه شورشی از قهرمانان با قدرت‌های جادویی در یک داستان گسترده جهانی، با استفاده از سیستم تاکتیکی بر پایه نوبت‌های مهیج، به هم می‌پیوندند تا با استفاده از تفکر هوشمند و آزمایش خلاقانه به پاداش برسند.

بررسی بازی Tactical Breach Wizards

در بازی Tactical Breach Wizards، ماجراجویی با ژن، یک جادوگر دلیر که به عنوان یک کارآگاه خصوصی غیرقابل پیش‌بینی کار می‌کند، آغاز می‌شود. آخرین ماموریت او باعث وارد شدن او به یک تآمین گسترده‌تر درگیر یک توطئه بزرگ می‌شود که شامل یک مافیای جادوگر، یک عامل نیروهای ویژه فرض‌بردار و یک کشوری به ویرانی کشیده با منابع ارزشمندی می‌شود که توسط کشورهای سرمایه‌دار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این به نظر می‌رسد چون یک چک‌لیست برای هر تعداد از رمان‌های جدی تام کلنسی است، اما رویکرد طنز زده به تجزیه و تحلیل چنین داستان‌هایی است که باعث شادمانی طولانی کمپین Tactical Breach Wizards می‌شود.

این بیش از حد به تراکم گفتگوهای اکسپوزیشنی برای اطلاع‌رسانی شما از اینکه چرا به چرا به لوکیشن بعدی حرکت می‌کنید، وابسته است، اما در غیر اینصورت با بازیگران دلفریب و شرور مشترک خود، با گفتگوهای شادکامانه آن‌ها که به سرعت به عنوان یک نکته برجسته مؤکد می‌شود، ارتقا پیدا می‌کند.

ژن ممکن است رهبر واقعی حزب شما باشد، اما او تنها شخصیتی نیست که ممکن است شما را جذب کند. ژن، یک خدمتکار بازنشسته ارتش، تمام حرفه‌اش بر اساس توانایی او بود که فقط یک ثانیه به آینده بیندازد، اما در لحظات حیاتی نتوانست بر این واقعیت عمل کند.

لینک بازی Tactical Breach Wizards

بررسی بازی Tactical Breach Wizards | ساحران تاکتیکی

او یک سرباز جنگی سختگیر اما اغلب بی‌هوش است، در یک صحنه استراتژیک عمل کردن را تقسیم می‌کند در حالی که در صحنه بعدی دفاع می‌کند که نمی‌تواند یک سیستم پرونده هماهنگ را حفظ کند. از سوی دیگر، بنکس یک جراح ماهر است که به توانایی بر احیای مردم پی می‌برد، این امر باعث می‌شود تا هدف برخی از افراد بدجنس درگیر در انواع فعالیت‌های غیرقانونی شود. او نسبت به ژن و زن بسیار خشن و رک باز است، اما گاهی اوقات بازیگوش است، حتی اگر فقط با شوخی کردن از نقص‌های ژن یا نقص‌های محض ماموریتی که روی آن هستند، استفاده کند.

بازی Tactical Breach Wizards سه‌تایی، با اضافه کردن اعضای جدید و شخصیت‌های شیطانی، اسکریپتی دقیق را گسترش می‌دهد. Tactical Breach Wizards به شما امکان می‌دهد تا با این شخصیت‌ها زمان زیادی را سپری کنید و شگفت‌زده می‌شوید که چگونه این شخصیت‌ها تنها از طریق متن شناخته می‌شوند.

من به طور مداوم تبادلات کوتاه بین اعضای تیم را در هر سطح پیش بینی می‌کردم، بیشتر آن‌ها که ممکن بود در پشت در یک اتاق پر از دشمنان اتفاق بیفتد. این با تعادل عملیات تاکتیکی در لحظات مناسب، چند لحظه شکست دیوار چهارم را هم جا انداخته ولی هیچ یک از عناصر را بیش از حد استفاده نکرده است. Tactical Breach Wizards خنده‌دار و دلباز است و این پرسش خودآگاهی ایجاد می‌کند.

در بازی Tactical Breach Wizards، وقتی گروه شما در حال گفتگو نیستند، آن‌ها با جادوهای صدا و نوری وارد اتاق‌ها می‌شوند. Tactical Breach Wizards یک بازی با الگوی آشنا و بر پایه‌ی تایل و بازی بر پایه نوبتی به نظر می‌رسد. بازی Tactical Breach Wizards تاکید زیادی بر قرارگیری مکانی، کارایی نوبت و تنوع توانایی‌ها دارد که بیشتر برای استفاده و تعامل طراحی شده است.

با این حال، تفاوت اصلی در دامنه نبردها است. هر نبرد در یک منطقه کوچک اتفاق می‌افتد و به طور معمول تنها چند دقیقه و چند نوبت طول می‌کشد. این بازی کمتر شبیه به نبردهای طولانی و سنگین XCOM است و بیشتر شبیه به نبردهای سریع و پرجنب و جوش در Fights in Tight Spaces یا Into the Breach است. به عبارت دیگر، Tactical Breach Wizards یک ترکیب منحصر به فرد از عناصر هر دو بازی ارائه می‌دهد و یک انعطاف استراتژیک بی‌نظیر را به بازیکنان ارائه می‌کند.

در بازی Tactical Breach Wizards برای شروع، مطمئن باشید که تمام اقداماتی که انجام می دهید به دلخواه شما انجام خواهند شد. به عنوان مثال، در بازی Tactical Breach Wizards، زن شما می تواند مشابه بازی XCOM عمل کند، اما با اختلافی که هنگام ورود دشمن به تیراندازی او، احتمال از دست دادن وجود ندارد. در بازی Tactical Breach Wizards، شما می توانید دشمنان به اقدامات شما واکنش نشان دهند و پیش از نوبت بعدی شما، ببینید چگونه این واکنش ها تاثیر می گذارند. این امکان را دارید که اگر با نتیجه اعمال خود ناراضی بودید، به ابتدای نوبت خود برگردید، اما باید با پیامدها زندگی کنید هنگامی که نتیجه را قبول می کنید.

بررسی بازی Tactical Breach Wizards | ساحران تاکتیکی

بازی Tactical Breach Wizards، یک گروه شورشی از قهرمانان عادی

این رویکرد کمتر سختگیرانه از آزمون و خطا، به شما اجازه می‌دهد تا به طور سطحی از آزمون و خطا استفاده کنید که ممکن است از دیگر هم‌زمان‌ها در این سبک غافل شوید. جالب است که سعی کنید هر تاکتیک را در هر نوبت به خوبی اجرا کنید، تصمیم‌های کم اهمیت به نظر می‌رسند را بازنویس کنید که در نهایت ممکن است تأثیر بزرگی داشته باشند. این به شما آزادی می‌دهد تا واقعاً روش‌هایی که توانایی‌های گوناگون گروه شما به هم ترکیب می‌شوند را درک کنید بدون بار از شکست برای رسیدن به آن‌ها. با این حال، این به این معنا نیست که بدون چالش است.

با تمام این ابزارها برای کمک به شما، سطوح Tactical Breach Wizards همه احساس می‌کنند که چیزهای کوچک، پازل‌های خودکار با راه‌حل‌های بازنویسی شده هستند. نوبت‌های بی‌اهمیت می‌توانند به سرعت شما را به گوشه‌ای فشرده کنند، سریعاً شما را در معرض تهدید تقویت‌کنندگانی قرار می‌دهد که از درهایی که تنبل بوده‌اید برای مهربانی مهر و موم کرده‌اید و یا از اولویت‌بندی اشتباهتان از انواع مختلف دشمنان استفاده می‌کند. اما این چالش را بدون استفاده از شکست‌های ناراحت‌کننده به عنوان راهی برای توسعه مهارت‌های شما ایجاد می‌کند و در عین حال احساس پاداش دادن یک عملیات خوب اجرا شده را حفظ می‌کند.

تاکتیک‌های زمانی که در حال مواجهه با حریف هستید، بسیار مهم است و باید به توانایی‌های مختلفی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، توجه کنید. هر عضو از تیم شما دارای قدرت‌ها و مهارت‌های منحصر به فردی است که می‌توانید از آن‌ها در لحظات حیاتی استفاده کنید. برای مثال، جن یک جادوگر چندکاره است که با حمله‌ی نورانی زنجیره‌ای می‌تواند چند دشمن را به طور همزمان بشکند و با یک قدرت فعال مفید می‌توانید دوباره حرکت کنید. از سوی دیگر، بنکس توانایی زنده کردن هم‌تیمی‌های مرده، ضعیف کردن دشمنان با مسکن دورفاصله یا حتی پرتاب جمجمه‌ای درخشان را دارد که بیشترین آسیب را به دشمنان وارد می‌کند.

بررسی بازی Tactical Breach Wizards | ساحران تاکتیکی

ژن نظامی در جنگ با تفنگ حمله‌ای به حملات بلند برد مسلح می‌شود، ولی با جادوی خود می‌تواند توانایی حمله خود را به حداکثر برساند. او می‌تواند با دستکاری مهارت‌های خود، توانایی حمله به هر دشمنی که گروه شما به آن‌ها حمله می‌کند را تقویت کند. این تنها تعداد محدودی از توانایی‌های حمله است که در ابتدا در اختیار شما قرار دارد، اما با تجربه کسب شده در طول بازی Tactical Breach Wizards می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید. ترکیب گروه شما بستگی به سطح بازی شما دارد و باید به طور مداوم استراتژی‌های جدیدی با ترکیب‌های جدید از شخصیت‌ها توسعه دهید تا از خستگی در هر نبرد جلوگیری کنید.

در بازی Tactical Breach Wizards، با استفاده از اشعه‌ی جادویی یا حمله با سپر، بازی Tactical Breach Wizards به شما امکان می‌دهد دشمنان را در میدان جنگ به چالش بکشید. اما راز پیروزی در بازی Tactical Breach Wizards، در بهره‌گیری مناسب از محیط است. حملات ممکن است آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنند، اما همچنین آن‌ها را به وضعیتی واکنش‌گرانه محدود می‌کنند. با استفاده از پنجره‌ها می‌توانید دشمنان را به طور کارآمدی نابود کنید، اما باید تعادل بین آسیب و موقعیت دشمنان را در نظر بگیرید.

در بازی Tactical Breach Wizards، با آسیبی که می‌توانید به دشمنان وارد کنید اگر آن‌ها را به یکدیگر یا به خطرات انفجاری که بر روی دیگران نزدیک تأثیر می‌گذارد، ترکیب کنید. بهتر است به خوبی ببینید که چقدر تلاش برای پیدا کردن راهی کارآمد برای پاک کردن تخته قبل از اینکه دشمنان حتی نوبت خود را بگیرند، چقدر سودمند است.

اما این همچنین چالش‌هایی ایجاد می‌کند در مورد اینکه پارتی خود را در انتهای هر نوبت کجا قرار دهید، زیرا دشمنان ممکن است همان‌قدر وحشیانه عمل کنند و شما را از نقشه بیرون بزنند اگر مراقب نباشید. برخی از لحظات جالب‌ترین بازی Tactical Breach Wizards وقتی رخ می‌دهد که فکر می‌کنید نوبت کاملی را طراحی کرده‌اید، تنها برای شاهد شدن آن‌که نیمی از پارتی شما به مرگشان کشیده می‌شوند زمانی که نوبت دشمنان پس از آن اجرا می‌شود.

در بازی Tactical Breach Wizards، انواع مختلف دشمنان و مراحل کمتر با پنجره‌های مختلف، تضمین می‌کند که همیشه نمی‌توانید به استراتژی‌های یکسان اعتماد کنید. دشمنان بزرگ با خود باف‌های پیچیده‌ای را به همراه می‌آورند، از جمله معرفی زره برای کاهش آسیب، ماسک گازی که آن‌ها را در برابر اثرات منفی حفاظت می‌کند، یا حتی مصونیت کامل از بیرون انداخته شدن از نقشه. توضیحات مفید برای هر نوع مقاومت و مصونیت زمانی که به دشمنان نگاه می‌کنید، قابل مشاهده است، اما ترکیب این تاثیرات ممکن است گاهی اوقات باعث شود که دقیقاً چگونه باید با آن‌ها مقابله کرد یکم سخت تر شود.

بررسی بازی Tactical Breach Wizards | ساحران تاکتیکی

بعضی از وحشتناکان با سپر که در نیمه‌ی مسیر از طریق کمپین معرفی می‌شوند، نمونه‌های خوبی از این موضوع هستند. آن‌ها اولین دشمنانی هستند که واقعاً نمی‌توانید آن‌ها را پرت کنید، با تلاش برای مقاومت در برابر ضربه‌های وارد شده و آسیب‌های سنتی، در حالی که تقریباً دندان‌های بانکس را بی‌اثر می‌کنند. آن‌ها از انقدر بوف‌ها برخوردار هستند که بر روی یکدیگر انبوه می‌شوند، به‌طوری که ابتدا گیج کننده است که چگونه شروع به خرد کردن آن‌ها کنید.

این باعث می‌شود که سطوح پر از آن‌ها فوراً پس از معرفی آن‌ها موج‌های مشکل‌سازی ناخوشایند باشند. اما آن‌ها به اندازه کافی مکرر نیستند تا به کمپین آسیبی برسانند، و امکان پرش مستقیم از سطوحی که مزاحمت ایجاد می‌کنند به معنای این است که شما گزینه‌ای برای حفظ یک گامی که با آن راضی هستید دارید.

توانایی بازی در شرایط شما گسترش می یابد و محتوای اختیاری در طول کمپین ارائه می شود. اهداف اختیاری اضافی برای هر عضو گروه در هر سطح ویژگی می شوند و با پیشرفت، پازل های اضافی، نبرد ها و چالش های بقا را هم باز می کنید.

تکمیل این محتواهای اختیاری به شما امتیاز تجربه بیشتری می دهد که می توانید از آنها برای خرید موارد ظاهری برای هر عضو گروه خود استفاده کنید. این به شما اجازه می دهد تا با محتوای تاکتیکی بیشتری ارتباط برقرار کنید و از آن لذت ببرید، بدون اینکه آن را به عنوان یک ضرورت برای پیشرفت در کمپین بدانید و از هرگونه ناراحتی ممکن درباره ضعف قدرتی خود در پیشروی در داستان جلوگیری کنید.

وقتی تصمیم می‌گیرید بازی Tactical Breach Wizards را با یک کنترلر بازی کنید، متوجه خواهید شد که دوری از هر ناخرسندی سخت‌تر است.بازی Tactical Breach Wizards دکمه‌های مختلفی برای اعمال مانند پیش‌بینی یا پایان دادن به نوبت و جابجایی سریع بین اعضای تیم دارد. اما، با کاهش دسته آنالوگ به یک موس نرمال، انتخاب توانایی‌ها و هدف‌گذاری دشمنان با آن سخت‌تر می‌شود. این موضوع مرا از این که بیشتر وقتم را روی دستگاه Steam Deck صرف کنم، منع نکرد. اما وقتی با موس و کیبورد بازی می‌کردم، روش مناسب بازی کردن را روشن کرد و من را برای راهکارهای زیباتری که با ترتیب‌دهی دکمه‌ها در منوی کنترل امکان‌پذیر نیست، متوقع کرد.

کمبود محتوا در این محل مشکلی ندارد. بازی Gunpoint از استودیو Suspicious Developments، بازی برجسته اولین بازی این استودیو بود. Tactical Breach Wizards بزرگترین و محبوب‌ترین بازی است که این استودیو تاکنون تولید کرده است. زمان اضافی صرف شده برای تولید بازی Tactical Breach Wizards، قطعاً از دست رفته نیست. این بازی الگوهای آشنای ژانر تاکتیکی مبتنی بر نوبت را با حذف بسیاری از موانعی که ممکن است ورود به بازی را دشوار کنند، ارائه می‌دهد. همچنین با وجود شخصیت‌های جذاب و زنده‌وار که از طریق دیالوگ‌های زیرکانه و خنده‌دار به زندگی می‌پردازند، این بازی شما را به چالش می‌کشد تا بعد از هر پیروزی، دوباره وارد عمل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا