بررسی بازی Immortals of Aveum | نبرد جادویی
بازی Immortals of Aveum، با الهام از ماهیت دوگانهی گربه شرودینگر، بین مرگ و حیات حیرتانگیزی را ارائه میدهد. این بازی، جوهرهای دوگانه دارد که همچون یک معمای پیچیده، باعث تعجب و سرگرمی شما خواهد شد. اما تفاوت آن با دیگر نمایشها، در واقعیت و واقعگرایی آن است.بازی Immortals of Aveum، بسیار بهتر از نمایشهای کسالتآورش و با فاصلهای قابلتوجه، به شما ارائه میشود. این بازی، دورتر از استاندارد ویدیوگیمهای آرنا-شوتر قرار دارد و تجربهای جدید و متفاوت را برای شما به ارمغان میآورد. با ما در بررسی این بازی هیجانانگیز همراه باشید و به دنیای مختلف و جذاب بازی Immortals of Aveum سفر کنید. با سرگرم پلاس همراه باشید.
آزمایش مشهور “گربه شرودینگر” یکی از پیشرفتهای مهم فیزیک نوین است که تأثیرات آن به جامعه عمومی نیز رسیده است. ارنست شرودینگر، یک فیزیکدان برجسته اتریشی و برنده جایزه نوبل، یک جعبه تصوری ایجاد کرد که شامل یک گربه، مادهی رادیواکتیو، یک شمارندهی گاما (برای شناسایی واپاشی رادیواکتیو) و یک بطری سم بود. اگر شمارنده واپاشی یک اتم را نشان دهد، شیشه سم شکسته شده و گربه میمیرد.
اما از آنجایی که امکان دیدن داخل جعبه وجود ندارد، نمیتوان فهمید که گربه زنده است یا مرده. تا زمانی که جعبه باز نشده باشد، وضعیت گربه میتواند هر دو حالت زنده یا مرده را داشته باشد. به همین دلیل و قبل از باز کردن جعبه، وضعیت گربه شرودینگر بهصورت همزمان زنده و مرده است. این تجربه واقعیت عدم قطعیت را نمایان میکند و به فرهنگ عمومی نیز تأثیر گذاشته است.
این موضوع به رابطه ناپایدار EA با ویدیوگیمهای داستانمحور، و همچنین به کیفیت بازی Immortals of Aveumاشاره دارد. الکترونیک آرتز تا قبل از این مدت طرفدار بازیهای تکنفره بود و با انتشار بازیهایی مانند دد اسپیس و کرایسیس و Mirror’s Edge، موفقیتهای زیادی کسب کرد.
اما با آسیبهای مالی وارده به دستش از این نوع بازیها، EA از آنها دوری گرفت. اما اخیرا با انتشار بازیهای داستانمحوری مانند It Takes Two، سری Star Wars Jedi و احیای Dead Space، EA دوباره به این دسته از بازیها علاقهمند شده است. عرضهی بازی Immortals of Aveum نیز نشان دهنده این است که EA به دنبال ایدههای تازه است. اگر EA ادامه دهد و بازیهای داستانمحور مختلف را منتشر کند، ممکن است در آینده دوباره به این نوع بازیها علاقهمند شود. برای بررسی بیشتر این موضوع، منتظر مقالههای سرگرم پلاس باشید.
بازی Immortals of Aveum اولین محصول تیم مستقل استودیوهای Ascendant است. این تیم تحت رهبری یکی از کارگردانان خلاق سری بازی Dead Space به نام برت رابینز، هدف از ایجاد یک نوع جدید از بازی آرنا-شوتر و تجربه مبتنی بر داستان است.
بازی ۷۰ دلاری حول پسری به نام جک میچرخد، که خود را در میان یک جنگ بزرگ و بیپایان میبیند؛ جک با انگیزه شخصی وارد این زمینه میشود و به سرعت به یکی از بازیکنان کلیدی در این جنگ بیپایان به نام جنگ ابدی معروف میشود. حال که با یک آشنایی نسبی از محصول مورد هدف خود داریم، بیایید شروع به تجزیه و تحلیل آن کنیم. ابتدا و قبل از هر چیز، باید توجه داشت که داستانگویی در بازی بسیار ضعیف است.
در واقع، این مشکل بسیار زود و به طور مشخص در ۳۰ دقیقه ابتدای بازی، برای مخاطبان آن آشکار میشود. روایت عجلهای و شتابزده، بزرگترین مانعی است که در آغاز، نفس قصهسرایی را میگیرد و بازیکنان را ناامید میکند؛ به عنوان مثال، در آغاز، بازی سعی میکند تا دوستان نزدیک جک را بهگیمر معرفی کرده و در زمانی که اتفاق مهمی برای رفقای جک رخ میدهد، بازیکن حس غم و درامی که نویسنده در ذهن داشته را به خوبی احساس کند.
اما مشکل اینجاست که معرفی یک سری از شخصیتها به مدت ۱۰ دقیقه، قادر نیست وزن درام لازم برای تاثیر گذاری بر بازیکن را داشته باشد. به این شکل، بازی تمام اساس داستانسرایی خود را بر روی کاراکترهایی که اهمیت آنها برای مخاطب از یک مجموعه NPC بیشتر نمیشود، بنا کرده و بازیکن از ابتدا متوجه میشود که انتظار زیادی از داستانسرایی بازی نباید داشته باشد.
قهرمان کاریزماتیک بازی Immortals of Aveum
شتاب زدگی بازی در فصل افتتاحیهاش تنها خلاصه نمیشود و به پرداخت شخصیت جک هم میپردازد. وقایعی که در آغاز بازی رخ میدهد، انگیزهی بیشتری برای قهرمان قصه، جک، به وجود میآورد تا به میدانهای جنگ برود و اتفاقات مهمی را پیش ببرد. جک واقعاً میخواهد بیشتر از یک سرباز عادی باشد و با رسیدن به رتبههای نظامی بالا، تفاوتی مهم در میدان جنگ ایجاد کند. این اتفاق رخ میدهد و جک در نهایت به یکی از اعضای مهم جوخهی Immortals تبدیل میشود. پس از پایان بخش آموزشی، صفحه سیاه میشود و عبارت “پنج سال بعد” نمایش داده میشود، این باعث میشود تا بازی به شکل دادن به قهرمان داستان و جلب توجه و اهمیت مخاطبانش ادامه دهد.
با اجرای بسیار مناسب و دیالوگنویسی خوب، جک بهطور کلی یک شخصیت دوستداشتنی و کاریزماتیک است. او با تکهپرانیها و شمایلهای مختلفی که از خود نشان میدهد، باعث حضور الکتریکی و جاذبهای برای تماشاگران میشود. اما متاسفانه دیالوگنویسی آن بسیار ناپایدار است و احیانا با دیالوگها و شوخیهای بینمک، مخاطب را یاد فیلمهای ضعیف دیگر میاندازد. همچنین، دنیاسازی بازی Immortals of Aveum جذاب است اما شاخصهای مهم جهان بازی به شکل ضعیف و بدون ایجاد حس کنجکاوی و اکتشاف، در مقابل بازیکن قرار میگیرند. این مسئله، با داستانسرایی ضعیف و شتابزده، تمامی مولفههای قصهگویی بازی را بیاثر کرده و در نهایت، بازی بهشکلی ناقص به پایان میرسد.
اسفنجی شدن دشمنان در بازی Immortals of Aveum
بازی Immortals of Aveum یک بازی تیراندازی آرنای هسته بر جادو میباشد. با محیطهای باز و عناصر جادویی، بازیکنان میتوانند به تدریج تواناییهای قدرتمندی را باز کرده و جزئیات پنهان محیط و اشیا را کشف کنند. خوشبختانه، گیمپلی از نقصها و خرابیها به اندازه داستان آن پر نشده است. با این حال، گیمپلی بدون نقص نیست. بازی جادویی واقعاً جذاب است، تجربهای منحصربهفرد با وزن و لذت مختلف با جادوهای مختلف ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: بررسی بازی Crime Scene Cleaner | تمیز کاری جنایت
سه نوع مختلف جادو برای بازیکنان در دسترس است: جادوی آبی، جادوی قرمز و جادوی سبز. جادوی آبی مانند اسلحههای دقیق مانند پیستول و تفنگهای نیمهاتوماتیک عمل میکند؛ جادوی قرمز به عنوان تفنگهای شاتگان عمل میکند، و جادوی سبز مانند اسلحههای خودکار مانند اسامجیها عمل میکند. هر یک از این جادوها دارای عواملی مانند خروجی آسیب، نرخ شلیک، سرعت بازشار و سایر عواملی هستند که بازیکنان میتوانند سفارشی کنند.
تغییر در این شاخصها، تأثیر کارایی جادو را دارد؛ به عنوان مثال برای من که عاشق استفاده از پیستولهای کمری با خطآتش بالا هستم، انتخاب بهترین جادوی آبی با Rate of Fire بالا بود؛ اما نکته اینجاست که افزایش Rate of Fire، آسیب سلاح را کاهش میدهد. به جای اینکه سطح آتش جادوی آبی را کاهش دهم و آن را به یک سلاح کندتر اما قویتر تبدیل کنم. این تغییرات باعث شکلگیری تعادل در گیمپلی و ایجاد گیمپلی جذاب میشود.
وجود درخت مهارت و امکان ارتقاء انواع جادوها و آیتمهای پوشیدنی، تنوع خوبی به گیمپلی بازی میدهد. در طول ۱۲ تا ۱۵ ساعت تجربه بازی، بازیکن میتواند از قدرتهای مختلف استفاده کند و ریتم پیشروی در گیمپلی بازی Immortals of Aveum جذاب باقی میماند.
بازی Immortals of Aveum توسعهیافته با موتور آنریل انجین ۵
وجود معماها، اسرار فراوان و چالشهای پلتفرمینگ در محیطها و قدرتهایی که به تدریج در اختیار بازیکن قرار میگیرند، بهصورتی بازی را متنوع میکنند و از تکرار روند تجربهی بازی جلوگیری میکنند. با این حال، سناریوهای مبارزه با دشمنان یک مسألهیی است که به تکرار افتاده است.
کمبود تنوع در محیطهای (Arenaها) که نبردهای بازی در آنها جریان دارد، به تدریج تجربهی بازی را آسیب میزند و خستگی آور میشود. با تکرار دشمنان متنوع و تکراری شدن آنها، نبردهای بازی که در ابتدا جذاب بودند، به یک فرایند خستهکننده تبدیل میشوند. تیم توسعهی بازی میتوانست با ایجاد چالشهای محیطی متنوع در Arenaها و طراحی دشمنان مختلف، بهجای تولید دشمنان تکراری، تجربهای تازه و جذاب برای بازیکنان فراهم کند. این است که تفاوت بازیهایی مانند دووم ایترنال و بازی Immortals of Aveum آشکار میشود.
بازی از منظر هنری بسیار زیبا است. جلوههای هنری، رنگآمیزی محیطی و طراحی کاراکترها بسیار دیدنی و موفق است و بازیکنان را در جهان اّویوم فرو میبرد. اگرچه موسیقی متن بازی Immortals of Aveum تحسینبرانگیز نیست و استفاده از موسیقی هیپهاپ در فضای فانتزی/حماسی بازی خوشایند نبوده است، اما صداگذاری و اجرای صداپیشگان/بازیگران در این بازی بسیار عالی و تحسینبرانگیز است.
از آن سو، بازی که از جمله اولین ویدیوگیمهای پرخرجی است که با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ عرضه شده است، از نظر فنی واقعا مشکل دار است. البته، در زمان اعلام سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی بر روی کامپیوتر، این موضوع قابل پیشبینی بود.
وجود مشکلاتی مانند لود بسیار کند یا لود ناگهانی، افت فریم ریت و استاتر شدنهای مکرر روی کامپیوتر، همچنین نویز در تصاویر و کاهش وضوح قابل توجه در کنسولها (به ویژه کنسول ایکس باکس سری اس) از جمله مشکلات فنی بازی هستند که با انتشار آپدیتهای جدید به شکلی کنایهآمیز حتی بدتر هم شدهاند. تنها کامپیوترهایی با کارتهای گرافیک سری ۴۰ انویدیا یا سایر GPUهای قدرتمند ممکن است با حداقل مشکلات فنی بازی را در شرایط فعلی اجرا کنند.
بازی Immortals of Aveum با تلاش برای خلق یک دنیای جدید و ترکیب جادو با عناصر آرنا-شوتر، قصد دارد تا تجربهای نو و متفاوت را برای بازیکنان فراهم کند. این تلاش، هرچند در مقیاس پرخرج و بینهایت محافظهکاری، احترامآمیز است اما متأسفانه در تمامی ساختارهای خود ایراداتی دارد و به عنوان اولین محصول از تیم Ascendant Studios، هدفهای خود را به درستی نتوانسته است به دست آورد.
از داستاننویسی شتابزده و پر از حفره، دنیاسازی پیچیده و ناسازگار، دیالوگنویسی ناپایدار و تکرار سناریوهای اکشن و مشکلات فنی، این بازی دارای ایراداتی است که بههمراه برچسب ناعادلانهی ۷۰ دلار، تجربهی مطلوبی را برای بازیکنان ارائه نمیدهد. اما با بهبود شرایط فنی از طریق بهروزرسانیها و عرضه در سرویسهایی مانند پلی استیشن پلاس یا ایکس باکس گیمپس، امکان دسترسی به تجربهای بهتر از بازی Immortals of Aveum وجود دارد.
Immortals of Aveum چه نوع بازیای است؟
«Immortals of Aveum» یک بازی اکشن-ماجراجویی اول شخص است که با تمرکز بر مبارزات جادویی و جلوههای بصری خیرهکننده طراحی شده است. این بازی ترکیبی از نبردهای سریع و استراتژیک با یک داستان تخیلی غنی است.
داستان بازی Immortals of Aveum درباره چیست؟
بازی داستان فردی به نام جک را دنبال میکند که به عنوان یک “Magnus” قدرتمند باید در جنگی میان سه ملت برای کنترل جادو شرکت کند. این داستان در دنیای فانتزی Aveum رخ میدهد.
چه ویژگیهایی بازی Immortals of Aveum را از دیگر بازیهای اکشن-ماجراجویی متمایز میکند؟
این بازی با استفاده از یک سیستم جادوی منحصر به فرد و مبتنی بر رنگ، مبارزات را از سایر بازیهای مشابه متمایز میکند. همچنین، گرافیک فوقالعاده و طراحی بصری چشمگیر، تجربهای بینظیر را به بازیکنان ارائه میدهد.