بررسی بازی

بررسی بازی F1 2024 | طعم سرعت

بازی F1 2024، فرمول یک به عنوان پررنگ‌ترین و نمادین‌ترین رشته در ورزش‌های موتوراسپرت شناخته می‌شود. این رشته هیجان‌انگیز همواره با گردش‌های مالی عظیم بین تیم‌ها و خطرات بی‌‌نهایت خود در طول مسابقات شناخته شده است. شما در این رشته در حال کنترل یک هیولای چهارچرخ با توانایی نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار، و این همه در پیست‌هایی پر پیچ و خم خواهید بود.با سرگرم پلاس همراه باشید.

هیچکس نمی‌تواند انکار کند که فرمول یک، یک ورزش بسیار زیبا و لوکس است، اما در عوض، خطرات از دست دادن جان انسان وجود دارد، حتی به دلیل یک اشتباه کوچک. اما اگر بتوانیم بخشی از هیجان رانندگی این ماشین‌های سبک وزن را تجربه کنیم بدون اینکه هزینه بزرگی صورت بگیرد یا جان خود را به خطر اندازیم، چه عالی می‌شود؟ بازی F1 2024 این رویای ما را به حقیقت تبدیل می‌کند. با ما همراه باشید تا ویژیاتو را بررسی کنیم.

هر سال با انتشار بازی‌های ورزشی جدید، انتقادات و نظرات مختلفی از طرف علاقمندان به این نوع بازی‌ها مطرح می‌شود. برخی معتقدند که منتشر کردن نسخه جدید بازی هر ساله باعث افزایش هزینه و بروز مشکلات فنی می‌شود و بهتر است تا یک معیار برای ارزیابی پیشرفت هر نسخه نسبت به نسخه قبلی وجود داشته باشد.

اما بازی F1 2024 تفاوت‌های کمی دارد، این نسخه فقط به آپدیت تیم‌ها، ماشین‌ها، پیست‌ها، اسپانسرها و لیوری‌ها محدود نمی‌شود. از ابتدای اینتروی آموزشی بازی، احساس تازگی به شما منتقل می‌شود. این احساس تازگی ممکن است به خاطر حس جدیدی باشد که حین رانندگی تجربه می‌کنید و شاید کنترل کردن این موشک‌های زمین به زمین آسان‌تر شود.

لینک بازی در استیم

بررسی بازی F1 2024 | طعم سرعت

تجربه شبیه‌سازی آسان‌تر فرمول یک در بازی F1 2024

به عنوان یک فرد که قبلاً آخرین نسخه ۲۰۲۲ را تجربه کرده بود، باید بگویم که این بار وقتی کنترلر را در دست گرفتم و شروع به رانندگی کردم، حسی بسیار آسانتر نسبت به نسخه‌های قبلی داشتم. اما این آسانی ممکن است درست نباشد و در کل، فرمولا وان، آخرین جایی است که نیاز به ساده‌تر شدن، به خصوص در نسخه شبیه‌سازی دارد.

برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع، تنظیمات شبیه‌سازی و اسیست‌ها را تغییر دادم، اما حس راحتی تقریباً از بین نرفت و این ممکن است برای افرادی که علاقه‌مند به فرمول یک هستند، ناامید‌کننده باشد. به ویژه زمانی که متوجه می‌شوید که ترمز، گاز و فرمان‌پذیری از قبل چالش‌برانگیز تر نیستند. احتمالاً تصمیم گرفته شده که شبیه‌ساز فرمول یک، این بار کمی آسان‌تر باشد و به یک جامعه گسترده‌تر از بازیکنان هدف برسد.

اما پس از گذشت زمان و عادت به یا حل تقریبی تغییرات هندلینگ و کنترل ماشین‌ها در نسخه جدید، توجه به هوش مصنوعی جلب می‌شود. در واقع، طبیعی است که در عنوان شبیه‌سازی که تمامی رانندگان برجسته دنیا در این زمینه را در برابر شما قرار می‌دهد، هوش مصنوعی به آن توجه می‌کند.

با پیشرفت مسابقات و گرم شدن کمی دست شما، متوجه می‌شوید که هوش مصنوعی رانندگان رقیب به شکل عجیبی بدون اشکال عمل می‌کند و دنبال‌کنندگان فرمول یک می‌دانند که این موضوع می‌تواند ضعف بازی F1 2024 را نشان دهد. حتی بهترین رانندگان فرمول یک نیز در حین مسابقات خود اشتباه می‌کنند و این امر کاملاً طبیعی است. بنابراین، ربات‌گونه بودن هوش مصنوعی در بازی و بی‌نقص بودن بیش از حد آن، شاید از دید بازیکنان حرفه‌ای‌تر، ناامید‌کننده باشد.

بررسی بازی F1 2024 | طعم سرعت

معرفی حالت جدید Driver Career در بازی F1 2024: ساخت تیم و مدیریت مسابقات

اما به صفحه ابتدای بازی بازگردیده و یکی از حالت‌های بازی را انتخاب کنید. در نسخه بازی F1 2024، به جای یک حالت داستانی از پیش تعریف شده مانند Breaking Point، حالا شاهد یک حالت جدید به نام Driver Career هستیم. این حالت تقریبا مانند حالت کاریر در فیفا عمل می‌کند و شما را در نقش یک کاراکتر جدید وارد سری مسابقات فرمول یک می‌کند.

در این حالت شما باید یک راننده و صاحب تیم جدید را ایجاد کنید و جزئیاتی از تیم مانند ظاهر خودرو و تیم، لباس، اسپانسرها، راننده دوم، استراتژی و بسیاری از جزئیات دیگر را مشخص کنید. بسیاری از این جزئیات نیز از طریق مصاحبه‌های قبل از مسابقات و انتخاب دیالوگ‌ها وارد بازی می‌شوند که واقعا جالب است.

اما اگر شما مانند بسیاری از بازیکنان، به شروع داستان جدید از ابتدا علاقه ندارید و بیشتر به ادامه داستان رانندگان مشهور دنیای فرمول یک توجه دارید، می‌توانید بازی را با ورود به بخش Challenge Career آغاز کنید. این بحش به جای اینکه شما یک شخصیت و تیم را از ابتدا بسازید و هدایت کنید، چپترهای مختلفی از رانندگان مشهور فرمول یک را روایت می‌کند و شما را در نقش آن‌ها قرار می‌دهد تا آن نقش را بازی کنید.

در این نسخه از F1 World، همچنان می‌توانید در مسابقات تکی یا سری شرکت کرده و به حالت آرکید با چالش‌های کوچک‌تر بپردازید. علاوه بر مسابقات عادی، حالت‌هایی مانند تایم اتک و مولتی پلیر نیز در این نسخه وجود دارند. این حالت بیشتر به یک حالت آرپی‌جی-ماشینی مشابه است که با تکمیل مسابقات و چالش‌ها، امتیاز، اعتبار، آپگریدهای مهندسی جدید و آیتم‌های بخش R&D جدید را کسب خواهید کرد.

بررسی بازی F1 2024 | طعم سرعت

هدف بخش F1 World واقعا مانند یک بازی اکشن آر پی جی لوتر است، که شامل تکمیل و تکرار چالش‌ها برای دستیابی به آیتم‌ها، سطوح جدید، پیشرفت تکنولوژی و چالش‌های جدید است تا بتوانید در بخش Career خود پیشرفت کنید و آن را بهبود بخشید.

در بخش ظاهر و گرافیکی، بازی F1 2024 به نظر بسیار جذاب می‌آید. اگر از مشکلات کوچک گرافیکی مانند پاره شدن‌های ریز تصویر در طول کات‌سین‌ها چشم‌پوشی کنیم، این بازی برای طرفداران فرمول یک واقعا زیبا است. فقط کافی است در یک روز بارانی در حال انجام یک دور مسابقه کوالیفای یا تعیین خط باشید تا جزئیات ریز باران روی زمین، کلاه مسابقه و لاستیک‌های ماشین‌تان را مشاهده کنید. همچنین، رانندگان فرمول یک در این نسخه با ظاهر بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی پدیدار شده‌اند و با وجود برخی نقص‌ها، بهبود قابل توجهی داشته‌اند.

گفتگوهای کات‌سین بین مربیان، سرپرستان، مجریان و حتی رانندگان فرمول یک، اغلب قابل قبول است، اما گاها این گفتگوها بسیار سطحی و کودکانه هستند و به گونه‌ای انجام می‌شوند که شما به خودتان می‌گویید که چنین مکالمه‌ای در دنیای فرمول یک احتمالا رخ نمی‌دهد.

اما در بخش صدا، باید اشاره کرد که رادیوی تکنیکال و رادیوی تیم فنی با هوش و در لحظه عمل می‌کنند و هیچ ایرادی به آن‌ها نمی‌توان گرفت. صدای انجین خودروها نیز در طول مسابقه تغییرات خوبی دارد و با تعویض دوربین بازی می‌توانید بهتر متوجه این موضوع شوید.

بازی F1 2024 چه تغییراتی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است؟

بازی F1 2024 بهبودهایی در گرافیک، فیزیک و مکانیک‌های بازی نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد. تغییرات شامل بهبود مدل‌های ماشین‌ها، سیستم جدید کنترل آب و هوا، و ارتقاء هوش مصنوعی رقبا است. همچنین، این نسخه شامل ویژگی‌های جدیدی مانند “نحوه‌ی برخورد با شرایط جوی” و “مدیریت استراتژی مسابقه” است که تجربه‌ای واقعی‌تر از مسابقات فرمول یک را ارائه می‌دهد.

آیا در بازی F1 2024 تیم‌ها و رانندگان جدیدی معرفی شده‌اند؟

بله، بازی F1 2024 به‌روز شده و شامل تیم‌ها و رانندگان جدیدی است که در فصل ۲۰۲۴ مسابقات فرمول یک شرکت دارند. این بازی به‌روزرسانی‌های واقعی را در تیم‌ها و رانندگان به‌طور دقیق به تصویر می‌کشد و بازیکنان می‌توانند از تجربه‌ای تازه با رانندگان و تیم‌های جدید لذت ببرند.

بازی F1 2024 برای چه پلتفرم‌هایی منتشر شده است و آیا قابلیت‌های خاصی دارد؟

این بازی برای پلتفرم‌های PlayStation 5، Xbox Series X/S، و PC منتشر شده است. بازی F1 2024 از ویژگی‌های نسل جدید کنسول‌ها مانند گرافیک‌های پیشرفته و زمان بارگذاری سریع بهره می‌برد و همچنین از تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد تجربه‌ای واقع‌گرایانه و جذاب استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا