اخبار بازی

مدیرعامل Respawn از قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو دفاع کرد

وینس زمپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون اینترتینمنت، درباره قیمت‌گذاری کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو صحبت کرد و این امر را به عنوان یک تصمیم منطقی توصیف کرد. او به این نکته اشاره کرد که قیمت‌گذاری صحیح و منطقی باید بازدهی اقتصادی و استراتژیک شرکت را در نظر بگیرد و باید بازار رقابتی را نیز در نظر داشته باشد.

وینس زمپلا تأکید کرد که تعیین قیمت باید به گونه‌ای باشد که هم شرکت به سوددهی برسد و هم مشتریان توانایی خرید داشته باشند. به نظر او، قیمت‌گذاری مناسب باید تعادلی بین این دو عامل داشته باشد تا علاوه بر جلب مشتریان جدید، موجب حفظ وفاداری مشتریان قدیمی نیز شود. این نگرش منطقی و استراتژیک وینس زمپلا نشان از تفکر دقیق و رویکرد حرفه‌ای او در زمینه مدیریت و تجارت دارد. با سرگرم پلاس همراه باشید.

بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند زمانی که قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو به مبلغ ۷۰۰ دلار تأیید شد. از همان لحظه‌ای که این خبر منتشر شد، بحث‌ها و گفتگوهای مختلف درباره ارزش خرید این کنسول میان‌نسلی با قیمت معلن شده در انجمن‌های مختلف آغاز شد. به نظر می‌رسد که این بحث‌ها و گفتگوها تا زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ پرو در ماه نوامبر امسال و شاید حتی بعد از آن نیز ادامه خواهد داشت.

حال وینس زمپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون اینترتینمنت و مدیر ارشد سازمان استودیوهای EA در بیانیه جدیدی به بیان نظر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری کنسول آینده سونی با توجه به همه جنبه‌ها پرداخته است. زمپلا در این بیانیه اعلام کرده که قیمت‌گذاری کنسول آینده سونی باید با توجه به ارزش و کیفیت دستگاه، قدرت پردازشی، عناصر فنی و نرم‌افزاری آن صورت گیرد. او همچنین تاکید کرده که قیمت باید منصفانه و عادلانه باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از تجربه بازی کردن با این دستگاه لذت ببرند.

به نظر زمپلا، ارتقاء تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی در کنسول‌های جدید باید با توجه به نیاز و توانایی بازار مصرف‌کننده صورت بگیرد و قیمت متناسب با این ویژگی‌ها تعیین شود. او همچنین تاکید کرده که شفافیت در قیمت‌گذاری و اطلاع‌رسانی به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان‌ها باید در این زمینه به شفافیت کامل پایبند باشند تا اعتماد مشتریان را برای خرید دستگاه جدید تقویت کنند.

زمپلا اشاره کرد که در دو دهه گذشته، شرکت‌ها قیمت‌های کنسول‌های بازی را با توجه به تورم بازار تنظیم کرده‌اند. این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو در بازار کنونی، بالاتر به حساب می‌آیند. از این رو، قیمت‌گذاری این کنسول به نظر منطقی می‌رسد. رئیس ریسپاون هم افزود که امروزه امکان داشتن یک کامپیوتر شخصی با بودجه ۷۰۰ دلاری که عملکرد و کیفیت مشابه پلی‌استیشن ۵ پرو را داشته باشد، غیر ممکن است.

زمپلا اظهار داشت که فکر می‌کند افراد همواره به دنبال امکانات بهتر برای بهبود عملکرد خود هستند. او بیان کرد که برای خودش این امر محیر‌انگیز است و توجه دارد که بسیاری از افراد پلی‌استیشن ۵ پرو را به عنوان گران‌ترین پلتفرم می‌بینند، درحالی‌که اینطور نیست. او اشاره کرد که بعضی از کنسول‌های قدیمی نیز در زمان خودشان به همین اندازه گران بوده و قیمت‌گذاری شده‌اند. زمپلا توجه دارد که با توجه به رویکردهای قیمت‌گذاری مشابه در گذشته، قیمت پلی استیشن ۵ پرو با افزایش تورم بازار به این اندازه گران نمی‌آید.

اگر ۷۰۰ دلار هزینه بکنید تا قطعات یک کامپیوتر شخصی را جمع کنید، نمی‌توانید عملکرد مشابه کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو را بدست آورید. به نظر می‌رسد تعادل میان قیمت و عملکرد این کنسول واقعاً حائز اهمیت است. آیا قیمت آن برای بسیاری از افراد گران است؟ بله، قطعاً؛ زیرا همه افراد قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای برای خرید آن نیستند. آیا بهتر نبود اگر این کنسول با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌شد؟ من معتقدم که اگر این کنسول با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌شد، بسیاری از افراد بیشتری از آن بهره‌مند می‌شدند. با این حال، قیمت کنسول فعلی واقعاً منطقی به نظر می‌رسد.

شرکت سونی به طور رسمی تاریخ عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو را برای ۱۷ آبان ۱۴۰۳ (۷ نوامبر ۲۰۲۴) اعلام کرده است. همچنین از تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴) شروع به پیش سفارش این محصول خواهد شد. این خبر برای طرفداران بازی‌های ویدیویی به عنوان یک خبر بسیار مهم و موشکافانه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای دریافت شده است و انتظار می‌رود که کنسول پلی استیشن ۵ پرو با ویژگی‌ها و قابلیت‌های برتر خود توانایی جلب توجه بیشتری را به خود دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا