پیتر دالتون: جاهطلبی افراطی، صنعت بازیهای ویدیویی را به نابودی میکشاند
آینده بازیهای بزرگ و پرهزینه AAA با خطرات و ابهامات جدی روبهرو است. افزایش سرسامآور بودجه و تعدیل نیرو در استودیوها باعث ایجاد حس نگرانی در کل صنعت بازیهای ویدیویی شده است.با سرگرم پلاس همراه باشید.
یکی از افرادی که به جمع بحثها درباره آینده این صنعت پیوسته، پیتر دالتون، رئیس بخش تکنولوژی استودیو بلوپوینت گیمز است. بلوپوینت گیمز روی ریمیکهای موفقی همچون Shadow of the Colossus و Demon’s Souls کار کرده است. دالتون معتقد است که وسعت و پیچیدگی بیش از حد بازیهای AAA مدرن مانع رشد صنعت بازیهای ویدیویی شده است.
با تعطیلی استودیوها و تعدیل نیروهای مکرر در سال ۲۰۲۴، نگرانیها در مورد آینده بازیهای AAA افزایش یافته است. در این میان، استودیوهایی مانند فرامسافتور و لاریان با عملکرد موفق خود در برابر این مشکلات ایستادگی کردهاند. موضعگیری آنها علیه تعدیل نیرو حمایتهای قابل توجهی را در صنعت بهدنبال داشته است.
پیتر دالتون نیز نگرانیهای مشابهی را مطرح میکند. او معتقد است که جاهطلبی فعلی صنعت بازیهای ویدیویی به نقطه ضعف آن تبدیل شده است. او در این رابطه گفت: «توسعه بازیهای AAA با ابعاد و وسعتی که در حالحاضر دنبال میکنیم، به خود صنعت آسیب میزند.»
بیشتر بخوانید: سیستم مورد نیاز Resident Evil 4 Remake | با بهترین سیستم پیشنهادی
این تلاش بیوقفه برای ساخت بهترین بازی تاریخ، فشار زیادی را هم بر توسعهدهندگان و هم بر بازیکنان وارد میکند. زمان ساخت بازیها طولانیتر میشود و اهمیت هر بازی بالاتر میرود. یک اشتباه کوچک میتواند از لحاظ مالی بسیار ویرانگر باشد.
شان لیدن، مدیر سابق پلیاستیشن، نیز قبلاً نگرانیهای مشابهی را مطرح کرده بود. او بر لزوم صبر و سرمایهگذاری روی پروژههای خلاقانه کوچکتر با چرخه توسعه طولانیتر تأکید کرده است. پیتر دالتون از فرامسافتور و نینتندو برای عبور ظاهراً بدون آسیب از این چالشها قدردانی میکند. این شرکتها در این دوران پرآشوب بازیهای AAA بهعنوان الگویی برای امیدواری سایرین عمل میکنند.
پیتر دالتون معتقد است که برای حفظ پایداری صنعت بازیهای ویدیویی، باید تعادلی میان جاهطلبی و واقعگرایی برقرار شود. او پیشنهاد میکند که استودیوها باید به پروژههای کوچکتر و خلاقانهتر توجه کنند تا هم از فشار زیاد بر تیمهای توسعهدهنده کاسته شود و هم کیفیت بازیها حفظ شود.