فناوری PSSR در برابر DLSS و XeSS؛ رقابت پلی استیشن ۵ پرو در ارتقای رزولوشن و فریم ریت
گزارشهای اخیر از عملکرد خیرهکننده فناوری جدید پلی استیشن، یعنی PSSR، خبر میدهند که این فناوری توانسته است خود را در مقایسه با نمونههای مشابهی همچون DLSS از انویدیا و XeSS از اینتل به اثبات برساند. با توجه به روند رو به رشد فناوریهای ارتقای تصویر، پلی استیشن ۵ پرو با تجهیز به پردازنده گرافیکی پیشرفته و استفاده از تکنیکهای نرمافزاری نوین، به عنوان یک کنسول برتر برای علاقهمندان به رزولوشن بالا و نرخ فریم چشمگیر شناخته میشود. فناوری PSSR در برابر DLSS و XeSS، با هدف ارائه وضوح و شفافیت بیشتر به تصویر، کاربران را قادر میسازد تا بازیها را با کیفیت و سرعت بینظیری تجربه کنند.با سرگرم پلاس همراه باشید.
یکی از ویژگیهای بارز پلی استیشن ۵ پرو، پشتیبانی از فناوری PSSR است که از طریق آن میتوان وضوح تصاویر را بدون افت چشمگیر کیفیت، ارتقا داد و در عین حال نرخ فریم بالاتری را حفظ کرد. این فناوری خاص، که به صورت اختصاصی توسط سونی توسعه یافته، تضمین میکند که گیمرها میتوانند از تصاویری شفافتر و بدون شبحسازی و تاری لذت ببرند. در همین راستا، یکی از توسعهدهندگان شرکت Gaijin با نام گرگو هوروات معتقد است که PSSR میتواند نهتنها با DLSS و XeSS رقابت کند، بلکه در برخی شرایط از FSR نیز عملکرد بهتری از خود نشان میدهد.
هوروات در مصاحبهای با رسانه Wccftech عنوان کرد که آنها از فناوری PSSR در بازی Enlisted بهره بردهاند و نتایج بسیار مطلوبی را در مقایسه با دیگر فناوریهای موجود مشاهده کردهاند. او گفت: «در جریان توسعه و آزمایش، متوجه شدیم که فناوری PSSR با DLSS و XeSS برابری میکند و حتی از FSR عملکرد بهتری دارد، زیرا این فناوری تاری و شبحسازی کمتری ایجاد میکند. این که اولین نسخه از PSSR بتواند با تکنیکهای شناختهشدهتر رقابت کند، نشاندهنده پیشرفت چشمگیر این فناوری است.»
بیشتر بخوانید: تمام شایعات Resident Evil 9 را فراموش کنید
به گفته هوروات، استفاده از PSSR نه تنها نرخ فریم بالا در رزولوشن 4K را ممکن میسازد، بلکه کاربران پلی استیشن ۵ پرو میتوانند بازیهایی همچون Enlisted و War Thunder را با وضوح 4K و نرخ فریم ۱۲۰ تجربه کنند. وی افزود: «ما با استفاده از قابلیتهای پردازنده پلی استیشن ۵ پرو و تکنیکهای مقیاسپذیری، به دنبال حفظ نرخ فریم ثابت هستیم، در حالی که رزولوشن داخلی به طور خودکار تنظیم میشود. این امر به ما کمک میکند تا تجربه بینظیری از بازی با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای کاربران فراهم کنیم.»
علاوه بر این، فناوری PSSR پتانسیل فراوانی دارد و انتظار میرود که با بهروزرسانیهای آتی، بهبودهای بیشتری را در زمینه کیفیت بصری ارائه کند. به عنوان نمونه، نسخه پلی استیشن ۵ پرو بازی War Thunder از روز اول با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه عرضه خواهد شد و با آپدیتهای آتی، جلوههای بصری بیشتری نیز به بازی افزوده خواهد شد.
پیشبینی میشود که بازیهای انحصاری سونی مانند Ghost of Yotei و Death Stranding 2 نیز از قدرت پردازشی پلی استیشن ۵ پرو بهرهمند شوند و در سال ۲۰۲۵ با بهکارگیری فناوریهای مشابه، تجربهای منحصربهفرد برای کاربران فراهم آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین اخبار، به وبسایت ما سر بزنید و نظرات خود را در مورد آینده این فناوریها با ما در میان بگذارید.