آیا تکنولوژی PSSR میتواند از GPU هم قدرتمندتر باشد؟
تایمون اسمکتالا، کارگردان بازی محبوب Dying Light: The Beast، در مصاحبهای اخیر اظهار داشته است که تکنولوژی PSSR پلی استیشن، میتواند به توسعه دهندگان بازی ها امکانات جدید و آزادی عمل بیشتری را فراهم کند. او تاکید کرده است که این تکنولوژی به ارتقاء تجربه بازیکنان کمک میکند و به آنها امکان میدهد تا بازی های خود را به سطح بالاتری برسانند.با سرگرم پلاس همراه باشید.
با استفاده از PSSR، توسعه دهندگان میتوانند به راحتی به جزئیات بیشتری در طراحی بازیها پرداخته و تجربهی بینظیری را برای بازیکنان خلق کنند. این تکنولوژی به آنها امکان میدهد تا به تصاویر و صداهای بازیها ابعاد جدیدی ببخشند و بازیکنان را در دنیایی متنوع و فراوانی از تجربیات حمل میکند.
در نهایت، اسمکتالا اعتقاد دارد که استفاده از تکنولوژی PSSR، به توسعه دهندگان این امکان را میدهد که خلاقیت خود را به حداکثر برسانند و بازیهایی فوقالعاده و بینظیر ایجاد کنند که باعث شگفتی و تعجب بازیکنان شوند.
تا فاصلهای از حدود یک هفته تا زمان عرضه کنسول پلی استیشن ۵ پرو باقی مانده است، بدون در نظر گرفتن حواشی مربوط به نحوه قیمت گذاری و ارزش خرید این محصول، باید اشاره کرد که برخی ویژگیهای PS5 Pro میتواند تأثیر به سزایی در عملکرد بازیهای جدید داشته باشد. یکی از این بازیها، Dying Light: The Beast، ساخته جدید استودیوی Techland است که به عنوان دنبالهی مستقل بازی اول این مجموعه معرفی شده و در آن شاهد بازگشت شخصیت کایل کرین خواهیم بود. در یک مصاحبه اخیر، تایمون اسمکتالا، کارگردان این بازی و مدیر فرنچایز Dying Light در استودیوی Techland، درباره تأثیرگذاری فناوریهای به کار رفته در PS5 Pro روی روند ساخت این بازی توضیح داده است.
در گزارش خود، وبسایت Gamingbolt اظهار کرده است که هنوز در ابتدای راه برای کشف قابلیتهای کامل کنسول ارتقاء یافته PS5 Pro قرار داریم، اما تا کنون همه چیز بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد. این وبسایت بیان کرده است که تکنولوژیهای استفاده شده در زمینه گرافیک و عملکرد این کنسول، توسعه دهندگان را به آزادی عمل بیشتری دست یافته است. با تقویت پردازنده گرافیکی، علاوه بر ارائه جلوههای گرافیکی با کیفیت بالاتر، عملکرد بهتری در مورد جزئیات محیطی بازی مانند تغییرات آب و هوا در بازی Dying Light: The Beast قابل مشاهده است، به لطف استفاده از تکنولوژیهای آپ اسکیل گرافیکی.
اشتاق به داشتن چنین ویژگیهایی نشان دهندهی تجربهی بهتر و روانتر در بازی با رزولوشنهای بالاتر است. برای بازیهایی مانند آنچه ما ساختهایم که احساس فرو رفتن در دنیای بازی بسیار اهمیت دارد، این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.
بیشتر بخوانید: سیستم مورد نیاز Dishonored 2 | حداقل و حداکثر سیستم مورد نیاز
به نظر میرسد که فناوری PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) میتواند از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای اپاسکیلینگ، یکی از اصلیترین عوامل دستیابی به رزولوشن 4K و گاهاً 8K به همراه حداقل نرخ فریم 60FPS به نظر میرسد.
با توجه به توضیحات اسمکتالا، فناوری PSSR سونی یکی از مهمترین پیشرفتها در حوزه توسعه فناوری سوپرسمپلینگ در کنسولهای بازی بوده و توسط سایر شرکتها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. این ابتکار به عنوان یک شروع خوب محسوب میشود که در آینده به توسعهدهندگان امکان میدهد که با کاهش تمرکز بر عملکرد بازی، بیشتر به نوآوری و خلاقیت متمرکز شوند. اگر PSSR به یک استاندارد تبدیل شود، ممکن است از اهمیت بیشتری نسبت به افزایش قدرت پردازش GPU برخوردار باشد.
بدون شک، فقط زمان میتواند نشان دهد که آیا PSSR یا راه حلهای دیگر برای آپ اسکیل گرافیکی بازیها در کنسولها، در تجربیات عملی چه ارزشی خواهند داشت. به ویژه اینکه توسعهدهندگان به آرامی فرصت بیشتری برای استفاده از این ابزارها و تطبیق آنها با سختافزار مورد استفاده خواهند داشت. بازی Alan Wake 2، Dragon Age: The Veilguard، Marvel’s Spider-Man 2 و چندین بازی دیگر تاکنون برای بهرهبرداری از قابلیتهای کنسول پلیاستیشن ۵ پرو معرفی شدهاند.