اخبار بازی

شاون لایدن: برای پیشرفت صنعت بازی‌ها، رقابت کنسولی باید از بین برود

آقای شاون لایدن، که یکی از مدیران سابق شرکت پلی‌استیشن بوده، معتقد است که حذف رقابت کنسولی می‌تواند به بهبود صنعت بازی‌ها کمک کند. با سرگرم پلاس همراه باشید .

رقابت فعلی بین کنسول‌های بازی، از جمله نینتندو، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، به شدت پررنگ است و این شرکت‌ها به دنبال جذب توجه بازیکنان هستند. تعداد کاربران کنسول‌ها در طول چندین دهه پایدار مانده است، اما اخیراً گزارش‌هایی درباره‌ی مواجهه با بازارهای محدودتر در آینده نزدیک منتشر شده است.

با وجود این وضعیت، شاون لایدن اعتقاد دارد که اگر موانع این رقابت‌ها برداشته شوند، صنعت بازی‌ها می‌تواند به پیشرفت بیشتری دست یابد. او معتقد است که تبدیل یکی از کنسول‌های خانگی به پلتفرم استاندارد می‌تواند باعث استحکام بیشتر اکوسیستم بازی‌ها شود، جایی که تمرکز بیشتری بر تجربه کاربری و بهبودات فنی قرار بگیرد به جای رقابت‌های مالی و بازاری.

رقابت فعلی بین شرکت‌های مانند سونی و مایکروسافت، باعث شده تا پلی‌استیشن ۵ به دلیل عملکرد بهتر و کمتر شکست در بازار کنسول‌های ایکس‌باکس، به عنوان پیروز بروز آمده است. بااین‌حال، هر دو کنسول در حقیقت مشابه یکدیگر هستند و از ویژگی‌های سخت‌افزاری تقریباً یکسانی بهره می‌برند. به نظر شاون لایدن، پایان دادن به این جنگ کنسول‌ها می‌تواند به صنعت بازی‌ها کمک کرده و به تمرکز بر بهبود تجربه‌ی کاربری و نوآوری‌های فنی بیشتر انجام شود.

شاون لایدن: برای پیشرفت صنعت بازی‌ها، رقابت کنسولی باید از بین برود

شاون لایدن به یکپارچگی اکوسیستم بازی‌ها اعتقاد دارد و معتقد است که این یکپارچگی تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه از یک کنسول خانگی استاندارد برای بازی کردن استفاده کنند. در اظهارات اخیر خود، او اینگونه بیان کرده است: “اگر بتوانیم به یک کنسول خانگی استاندارد دست پیدا کنیم و جنگ پلتفرم‌ها را از سر راه خود برداریم، در دنیای بهتری خواهیم بود.”

وی در توضیح بیشتر به معماری مشابه کنسول‌های فعلی اشاره کرده است. بگیر از گفته‌های مربوط به پلی استیشن، ایکس باکس و حتی بسیاری از رایانه‌های شخصی، فناوری اصلی که تجربه بازی را تقویت می‌کند، به طور قابل توجهی یکسان است. او بیان کرده که تعداد کنسول‌های راه‌اندازی شده در حدود ۲۵۰ میلیون واحد است، که این موضوع در آمار فروش پلی استیشن ۵ نیز مشهود بود؛ زیرا سونی در سه‌ماهه اخیر نتوانست اهداف فروش خود را برآورده کند.

آینده بازی‌های کنسولی همواره موضوع جالبی بوده است؛ زیرا هر فرد دیدگاه‌های مخصوص خود را دارد. پیش از این، سازنده بازی Final Fantasy 16 اظهار داشت که فضای ابری به عنوان ابزار اصلی برای تعامل با بازی‌ها تبدیل خواهد شد. سونی همچنین انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۵ پیشرفت‌های گسترده‌ای در این فناوری را تجربه کند؛ بنابراین، همان‌طور که شاون لایدن ادعا می‌کند، فضای ابری می‌تواند به یک پلتفرم یکپارچه برای همه تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا