فروش ایکسباکس سری ایکس و اس به ۲۸ میلیون واحد رسیده است
به گزارش گروه آنالیز و تحقیقاتی Aldora Intelligence، فروش کنسولهای سری ایکس و سری اس به تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری به ۲۸.۳ میلیون واحد رسیده است، که نشاندهنده افزایش چشمگیر در تقاضا برای این دو محصول است. این آمار نشان میدهد که بازار بازیهای ویدئویی همچنان در مسیر رشد قرار دارد و تقاضا برای این کنسولها همچنان پایدار است. این افزایش فروش نشان دهنده تاثیر مثبت استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی تولیدکنندگان این کنسولها است که باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی شده است. با سرگرم پلاس همراه باشید.
مایکروسافت از چند سال پیش تاکنون اعلام نتایج فروش کنسولهای خود را متوقف کرده است. اما پس از گذشت چهار سال از آغاز نسل فعلی کنسولهای بازی، وضعیت وضعیت فروش کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و ایکسباکس سری اس نسبت به رقیب خود، پلی استیشن ۵، واضح شده است. اطلاعات آماری مختلفی در این زمینه منتشر شده است، از جمله تخمین تعداد کنسولهای فروخته شده از سری ایکس و سری اس.
به گزارش وبسایت Gamingbolt از نشریه وال استریت ژورنال و گروه آنالیز و تحقیقاتی Aldora Intelligence، تا تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری، فروش کنسولهای سری ایکس و سری اس به ۲۸.۳ میلیون واحد رسیده است. از سوی دیگر، سونی که به طور منظم آمار رسمی فروش کنسولهای خود را اعلام میکند، آخرین رقم فروش کنسولهای پلی استیشن ۵ را ۶۱.۷ میلیون واحد اعلام کرده است. بنابراین، با توجه به این آمار، سونی در این نسل بیش از دو برابر مایکروسافت فروش داشته است.
مایکروسافت اعلام کرده بود که تاکنون ۲۱ میلیون نسخه از کنسولهای Xbox Series X/S را به فروش رسانده است، این نکته جالب توجه است. با این حال، افزایش درآمدهای کلی شرکت در پی اجرای سیاستهایی مانند خرید اکتیویژن بلیزارد، باعث کاهش درآمد حاصل از فروش سختافزاری مایکروسافت به طور مستمر شده است.
اکنون باید دید که عملکرد کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و اس و سیاستهای مایکروسافت در حوزه کنسول گیمینگ چه تأثیری بر تصمیمات آیندهی این شرکت برای این نسل و نسل بعد خواهد داشت. گزارشهایی که از تعدیل نیروهای گسترده در شرکتهای زیرمجموعه مایکروسافت منتشر میشوند، یکی از پیامدهای این سیاستها در نسل فعلی هستند. در ژانویه سال جاری، مایکروسافت اعلام کرد که ۱۹۰۰ نفر از کارمندان ایکس باکس، اکتیویژن بلیزارد و بتسدا شغل خود را از دست خواهند داد. این شرکت ادعا کرد که این تعدیل نیروها ناشی از کمبود رشد صنعت بازیهای ویدیویی بوده است. قبل از این، اخراج گسترده نیروهای مایکروسافت در نهایت منجر به تعطیلی استودیوهای تانگو گیمورکس و آرکین آستین شد.