اخبار بازی

دنباله Cyberpunk 2077 بیشتر بر روی نقد اجتماعی تمرکز خواهد کرد

دنباله بازی Cyberpunk 2077 قرار است به شکلی صریح‌تر به نقدهای اجتماعی بپردازد و در این زمینه محدودیت کمتری داشته باشد.با سرگرم پلاس همراه باشید.

بازی Cyberpunk 2077 و بسته الحاقی آن توانستند با موفقیت فضای غنی و پرجزئیات یک دنیای سایبرپانک را به تصویر بکشند، اما برخی معتقدند که استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) به اندازه کافی روی عمق و ظرافت‌های داستانی بازی کار نکرده است. این در حالی است که ژانر سایبرپانک ظرفیت زیادی برای پرداختن به مضامین عمیق و اجتماعی دارد.

اعضای تیم توسعه‌دهنده بازی نیز تا حدی با این نظر موافق هستند و اعلام کرده‌اند که قصد دارند در دنباله بازی Cyberpunk 2077، که در شعبه بوستون سی‌دی پراجکت رد مراحل اولیه پیش‌تولید خود را می‌گذراند، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه عمق داستانی ایجاد کنند.

در قسمت اخیر پادکست AnswerRed سی‌دی پراجکت رد، پاول ساسکو، کارگردان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، به این موضوع اشاره کرد که این اثر در زمینه نقدهای اجتماعی، با وجود پتانسیل بالایی که داشت، به اندازه کافی ریسک نکرده است. او به عنوان مثال به موضوع بحران بی‌خانمانی اشاره کرد.

پاول ساسکو در این رابطه گفت: «می‌بینم که در بعضی جاها به اندازه کافی ریسک نکردیم، مثلاً بحران بی‌خانمانی. وقتی به آن نگاه می‌کنم، با خودم می‌گویم در سایبرپانک به اندازه کافی جلو نرفتیم. فکر می‌کردیم یک دنیای دیستوپیایی [ضدآرمان‌شهری] ساختیم، ولی فقط سطح آن را لمس کردیم.»

در دنباله بازی Cyberpunk 2077، تیم توسعه‌دهنده قصد دارد این نقص‌ها را برطرف کرده و به عمق بیشتری در مضامین اجتماعی و نقدهای آن بپردازد. آن‌ها امیدوارند با این رویکرد، بتوانند تجربه‌ای واقعی‌تر و تاثیرگذارتر از دنیای سایبرپانک را به بازیکنان ارائه دهند و جنبه‌های مختلف و چالش‌های موجود در یک جامعه دیستوپیایی را به شکلی ملموس‌تر به نمایش بگذارند.

نظر شما در مورد این رویکرد جدید تیم توسعه‌دهنده چیست؟ آیا فکر می‌کنید این تغییرات می‌تواند تجربه بهتری از دنیای سایبرپانک را فراهم کند؟ دیدگاه‌ها و انتقادات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دنباله Cyberpunk 2077 بیشتر بر روی نقد اجتماعی تمرکز خواهد کرد

دن هرنبرگ، تهیه‌کننده اجرایی دنباله بازی Cyberpunk 2077 که فعلا با نام رمزی Project Orion شناخته می‌شود، در ادامه صحبت‌ها به این نکته اشاره کرد که دنیای سایبرپانک به سی‌دی پراجکت اجازه می‌دهد تا با دنیای واقعی مقایسه‌هایی انجام دهد و در بازی بعدی سایبرپانک، به بررسی عمیق موضوعات اجتماعی به شیوه‌ای بسیار تأثیرگذار ادامه خواهد داد.

او اظهار داشت: «فکر می‌کنم نکته جالب درباره سایبرپانک و دنیای دیستوپیایی آن، شباهت زیاد آن به دنیای امروز ماست. قدرت شرکت‌های چندملیتی، حضور افراد حاشیه‌نشین، استثمار منابع انسانی، شکاف طبقاتی و سایر مسائل. Cyberpunk 2077 به ما این امکان را می‌دهد تا این داستان‌ها را برای مخاطبان تعریف کنیم؛ داستان‌هایی که همیشه در قلبشان روابط و انسان‌ها حاضر هستند، اما در یک دنیای مختل شکسته قرار دارند و ما می‌توانیم به بررسی این مشکلات بپردازیم.

به نظر من، ماهیت سایبرپانک در کاوش مضامین به شیوه‌ای تأثیرگذار و تند است. من به این دنیا علاقه‌مندم و اعتقاد دارم که Project Orion را با همین دیدگاه به جلو می‌بریم. ما نیاز داریم تا به این مسائل ادامه دهیم و همچنان سؤالاتی را مطرح کنیم: وضعیت دنیا امروز چگونه است و چند سال دیگر چه شکلی خواهد گرفت؟»

در اکتبر سال ۲۰۲۳، استودیو سی‌دی پراجکت اعلام کرد که در حال طراحی مفهوم بازی Cyberpunk 2 است. همچنین، پروژه بزرگ بعدی این شرکت، بازی The Witcher 4 است که به‌زودی وارد مرحله تولید کامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا