پلیاستیشن ۶ از تراشههای AMD بهره خواهد برد
سونی تصمیم گرفته است که برای تولید کنسول بازی پلی استیشن ۶ از همکاری با شرکت AMD استفاده کند و از همکاری با اینتل صرف نظر کند. این تصمیم نشان از تلاش سونی برای بهبود کیفیت و عملکرد دستگاه های بازی خود دارد و نشان از توجه آنها به نیازهای بازیکنان دارد. این همکاری ممکن است منجر به ارتقای چشمگیر عملکرد و کارایی پلی استیشن ۶ شود و بازیکنان را به تجربه یک بازی بی نظیر و فوق العاده دعوت کند. با سرگرم پلاس همراه باشید.
به گفته منابع داخلی، سونی از تراشههای AMD برای پلی استیشن ۶ استفاده خواهد کرد، این تصمیم میتواند تأثیر مهمی بر قابلیتهای گرافیکی و پردازشی این کنسول داشته باشد. این تراشهها احتمالاً قدرت پردازش بالاتر، گرافیک بهتر و تجربه بازی بهتری برای کاربران ارائه خواهند داد. همچنین، این تصمیم نشان از تمایل سونی به استفاده از فناوریهای پیشرفته و روز دنیا در تولید کنسولهای بازی دارد. امیدواریم که با انتخاب تراشههای AMD، سونی بتواند یک کنسول نسل دهمی منحصر به فرد و با کیفیت بالا ارائه دهد و بازار رقابتی کنسولهای بازی را برای خود بهتر کند.
با توجه به گزارش جدید خبرگزاری رویترز، توسعه کنسول نسل بعدی سونی به نام پلی استیشن ۶ از مدتها قبل آغاز شده است و تصمیمات مهمی در این زمینه گرفته شده است. یکی از تصمیمات اساسی انتخاب تراشهای است که به عنوان قلب این کنسول عمل خواهد کرد.به گزارش ارائه شده، سونی تصمیم گرفته است که در PS6 به تراشههای شرکت AMD اعتماد کند. در حالی که اینتل نیز تلاش کرده است تا تراشههای این کنسول را فراهم کند و مذاکراتی با سونی داشته است، اما به نظر میرسد که در سال ۲۰۲۲ این قرارداد به رقیب خود، یعنی AMD، واگذار شده است.
بیشتر بخوانید: سیستم مورد نیاز Resident Evil 4 Remake | با بهترین سیستم پیشنهادی
یکی از دلایل اصلی انتخاب این تصمیم، مسئله سازگاری با نسلهای قبلی (Backwards Compatibility) بود. گزارش رویترز اشاره میکند که انتقال از AMD به اینتل ممکن بود این قابلیت مهم را به خطر انداخته باشد. مهندسان و مدیران سونی و اینتل درباره این موضوع بحثهای زیادی داشتهاند. گزارش آمده است: «تضمین سازگاری با کنسولهای قبلی پلی استیشن در صورت تغییر به اینتل، هزینهبر بوده و به منابع مهندسی زیادی نیاز داشت.»
هنوز مشخص نیست که آیا این سازگاری تنها به بازیهای پلی استیشن ۴ و ۵ محدود خواهد شد یا نسلهای قدیمیتر نیز شامل خواهد شد. همچنین، اختلاف نظر در مورد سودآوری برای اینتل از هر پردازنده، یکی از دلایل عدم همکاری بین این دو شرکت بوده است.
سونی با این تصمیم به نظر میرسد قصد دارد تا تجربهی کاربری یکپارچهتر و همچنین امکان اجرای بازیهای نسل قبلی را در کنسول جدید خود حفظ کند. این اقدام میتواند به کاربران کمک کند تا به راحتی از بازیهای محبوب خود لذت ببرند و در عین حال از امکانات نوآورانه و پیشرفتهتر کنسول جدید نیز بهرهمند شوند. این تصمیم میتواند به رشد و توسعهی صنعت بازیهای ویدئویی نیز کمک کند و بازار محصولات سونی را تقویت کند.